• ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
  • کد خبر: 14046
دی اس 9

شرکت خودروسازی DS جدیدترین محصول خود را به عنوان لوکس ترین خودروی سدان فرانسوی رونمایی کرد. "دی اس ۹" جدیدترین و شاید لوکس ترین خودروی سدان ساخته شده در کشور فرانسه خواهد بود که اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایران پژواک، در ماه های گذشته، تصاویری جاسوسی منتشر شد که نشان می داد شرکت خودروسازی "دی اس" در حال کار بر روی خودروی سدان سایز بزرگ و کاملا لوکس است و چند هفته بعد از آن، تصاویری در کشور چین منتشر شد که نسخه چینی این اتومبیل را بدون هیچگونه پوششی نشان می داد و آنجا بود که مشخص شد جدیدترین ساخته "دی اس" با کد ۹ به بازار عرضه خواهد شد. ولی حالا با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۲۰ و تایید حضور در این نمایشگاه، شرکت خودروسازی "دی اس" جدیدترین محصول خود را رسما معرفی کرده است.

برای طراحی و ساخت خودروی "دی اس ۹"، از پلتفرم مشترک با خودروی "پژو ۵۰۸ L" استفاده شده است، اگرچه طراحان DS تمام تلاش خود را انجام داده اند تا حداقل در پوسته بیرونی اتومبیل، شباهتی میان این دو خودرو وجود نداشته باشد. باتوجه به تصاویر، می توانیم ظاهری جذاب و کاریزماتیک را شاهد باشیم که یک خودروی سدان لوکس و پیشرفته را به تصویر می کشد. در چهره آرایی، اصالت محصولات DS حفظ شده است و در نگاه اول قابل تشخیص خواهد بود، اما ریزه کاری های خودرو یک طراحی پیچیده را به تصویر کشیده است که می تواند با تمامی سلیقه ها ارتباط خوبی برقرار کند و چنین شرایطی برای عقب هم صادق است.

در رابطه با تجهیزات وامکانات، خودروی "دی اس ۹" انبوهی از تکنولوژی های جدید را به کاربرانش هدیه می دهد و در این خصوص می توانیم به صندلی های مجهز به گرمکن، سردکن، ماساژور و یا حتی درگاه USB داخلی، سیستم اسکن مقابل خودرو برای آماده سازی سیستم تعلیق، سیستم رانندگی نیمه خودکار سطح ۲ با امکان استفاده تا حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، سیستم اتوپارک، سیستم دید در شب، نظارت بر راننده، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، تشخیص علائم ترافیکی و بسیاری از تجهیزات دیگر صنعت خودروسازی اشاره داشت که این خودروی سدان لوکس فرانسوی را ارزشمند کرده است.

در بخش فنی، دی اس ۹ تنها گزینه های دوست دار محیط زیست به شما ارائه خواهد داد و اولین انتخاب مشتریان، سیستم محرک پلاگین هیبریدی E-TENSE با مجموع قدرت ۲۲۵ اسب بخاری خواهد بود که متشکل از یک موتور بنزینی توربوشارژر PureTech در کنار یک موتور الکتریکی خواهد بود که از باتری ۱۱.۹ کیلووات ساعتی تغذیه می کند. گفتنی است که برای ارسال نیروی موتور به چرخ ها، از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است و نکته دیگر در خصوص این سیستم، محدوده حرکت آن در حالت الکتریکی خواهد بود که با شارژ کامل باتری ها می توان بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر رانندگی کرد.

علاوه بر سیستم محرک پلاگین هیبریدی، دو سیستم محرک تمام الکتریکی هم برای خودروی "دی اس ۹" پیش بینی شده است که اندکی پس از راه اندازی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. انتخاب اول مشتریان، خروجی قدرت ۲۵۰ اسب بخاری دارد که نیروی آن تنها به یک محور ارسال می شود، اما انتخاب دوم مشتریان تمام چرخ محرک با خروجی ۳۶۰ اسب بخاری خواهد بود، هرچند از همان ابتدای عرضه، موتور الکتریکی ۲۵۰ اسب بخاری در کشور چین قابل سفارش خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی