پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، کشورش قصد جنگ با هیچ کس را ندارد اما در عین حال شرایطی را فراهم می‌کند که دیگر کشورها را حتی از فکر جنگ علیه روسیه باز بدارد.

به گزارش ایران پژواک از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سری جدید برنامه "۲۰ سوال از پوتین" به خبرگزاری "تاس" گفت: قصد جنگ با کسی را نداریم اما در راستای دفاع تضمینی برای آماده سازی شرایطی تلاش می‌کنیم که به ذهن هیچ کس حتی فکر جنگ علیه روسیه هم خطور نکند.

پوتین یادآور شد، روسیه به لحاظ حجم بودجه دفاعی بعد از آمریکا، چین، عربستان، انگلیس، فرانسه و ژاپن در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن هزینه نظامی ما از سالی تا سال دیگر کاهش می‌یابد در حالیکه هزینه‌ کشورهای دیگر رو به افزایش است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به من اطلاع داده بودجه نظامی دیوانه‌ کننده‌ای برای سال آینده دارد که به ۷۳۸ میلیارد دلار می‌رسد. ترامپ آن را با تاسف گفت. او به من گفت: "هزینه‌ها بسیار بالا هستند و من مجبورم آن را بپذیرم اما عموما طرفدار خلع سلاح هستم."

پوتین بر آمادگی خود جهت رایزنی با ترامپ یا هر شخص دیگری درباره سرنوشت پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) تاکید کرد و گفـت: عمل به این پیمان امسال پایان می‌یابد و عدم تمدید آن اشتباه خواهد بود و مسکو آماده تمدید آن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی