• ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
  • کد خبر: 14162
قالیشویی‌

اگر قالیشویی‌ها قیمت بالاتر از نرخ مصوب از مشریان درخواست کنند مشمول تخلف شده و مشتری می‌تواند برای طرح شکایت به تعزیرات، اتحادیه و خانه صنعت معدن مراجعه کند. اما نرخ مصوب چقدر است؟

به گزارش ایران پژواک، هر ساله در روزهای میانه اسفند قالیشویی‌ها نخستین جایی هستند که مشتریان پشت خطشان صف می‌کشند تا با فرش‌های آب خورده، رنگی دوباره به خانه‌ها بزنند. اگرچه امسال بوی تاید و ریکای خانه‌تکانی و نرگس‌های دم عید، جای خودشان را به بوی الکل و ضدعفونی‌کننده داده است، اما هنوز هم فرش‌ها در راه رفت‌وآمد به قالیشویی هستند تا گرد و خاک از تن بزدایند.

اما نرخ‌های قالیشویی ۹۸ چقدر است؟ قیمت مصوب قالی‌شویی هر ساله توسط اتحادیه صنف قالیشویی مشخص می‌شود. «مجتبی قائنی»، مدیر اجرایی اتحادیه قالیشویی درباره نرخ‌های امسال به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: شست‌وشوی انواع فرش ماشینی هر متر مربع ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، شست‌وشوی فرش دستباف هر متر مربع ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان، شست‌وشوی فرش دستباف رنگ روشن ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان و شست‌وشوی فرش گل ابریشم ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گفته وی قالیشویی‌ها می‌توانند ۲۰ هزار تومان برای حق سرویس از مشتری دریافت کنند.

قائنی اظهار کرد: اگر قالیشویی‌ها قیمت بالاتر از نرخ مصوب از مشریان درخواست کنند مشمول تخلف شده و مشتری می‌تواند برای طرح شکایت به تعزیرات، اتحادیه و خانه صنعت معدن مراجعه کند. البته برخی قالیشویی‌ها خدمات خاصی به مشتریان ارائه می‌دهند و مشتری با رضایت قیمت بالاتر را می‌پذیرد که این موضوع جدای از تخلف است.

وی در پاسخ به این سوال که کرونا چه تاثیری بر قالی‌شویی داشته است، گفت: تقاضاها کم شده و این ویروس همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است. از سوی دیگر به دلیل بارندگی‌های اخیر فعالیت قالیشویی‌ها مقداری عقب افتاد و به همین دلیل بعضی سفارش‌ها را دیرتر تحویل می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی