• ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر: 14223
سوییس

۵۰ شرکت از سوئیس تمایل خود را به مشارکت در پروژه کانال سوئیسی صادرات غذا و دارو به ایران را اعلام کرده اند.

به گزارش ایران پژواک از رویترز، یک کانال سوئیسی برای صادرات غذا و دارو به ایران که ناقض تحریم های آمریکا هم نیست به زودی راه اندازی می شود و چندین شرکت سوئیسی علاقمند به شرکت در این کانال هستند.

هدف از راه اندازی کانال تجارت بشردوستانه سوئیس اطمینان از این مسئله است که صادرکنندگان مستقر در سوئیس و شرکت های تجاری در بخش های غذا و دارو کانالی مطمئن از طریق بانک سوئیس برای تضمین پرداخت های خود در صادرات به ایران داشته باشند.

از زمان بیرون رفتن دونالد ترامپ از قرارداد برجام و وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران در ۲۰۱۸، صحبت از راه اندازی این کانال بوده است.

این کانال در ماه گذشته پس از یک معامله آزمایشی در ژانویه راه اندازی شد. بانک سوئیسی بی سی پی و داروسازی نوآرتیس در این معامله مشارکت داشتند و طی آن ۲.۳ میلیون یورو( ۲.۶ میلیون دلار) داروهای سرطان و پیوند اعضا به ایران صادر شد.

ماری گابریل اینیچن فلیپچ، مدیر دبیرخانه دولتی سوئیس در امور اقتصادی که ناظر بر این برنامه است گفت:« ۵۰ شرکت دیگر در حال حاضر تمایل خود را اعلام کرده‌اند و به نظر می‌رسد تعداد آنها بیشتر شود».

وی نام هیچ کدام از این شرکت‌ها را ذکر نکرد.

غذا، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه از تحریم‌های آمریکا معاف شده‌اند ولی هدف قرار گرفتن تمام معاملات مالی با ایران بسیاری از بانک‌های خارجی را از معامله با این کشور ترسانده است، حتی در مورد معاملات بشردوستانه.

در این پروژه سوئیسی، صادرکنندگان و بانکها اطلاعات در مورد فعالیت‌های تجاری و شرکای خود در ایران را به دولت می دهند. این اطلاعات در برن تایید و در اختیار خزانه داری آمریکا قرار می گیرند و بعد مجوز انجام برخی از این معاملات که ناقض تحریم ها نیستند صادر می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی