کرونا

انگلیس به داوطلبانی که حاضر باشند به ویروس کرونا مبتلا شده و دو هفته در شرایط آزمایشگاهی در قرنطینه بمانند حدود هفت هزار دلار حقوق می دهد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از دیلی میل، آزمایشگاهی در انگلیس برای آزمایش واکسن کرونا به دنبال ۲۴ داوطلب است تا ویروس کرونا به آنها تزریق شود.

این افراد باید دو هفته در قرنطینه بمانند و در عوض سه هزار و ۵۰۰ پوند (حدود هفت هزار دلار استرالیا) حقوق بگیرند.

این در حالی است که وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس دیروز دوشنبه از تشکیل واحد ویژه مقابله با اخبار نادرست و شایعات درباره ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

«اولیور داودن» تصریح کرد که این واحد از طریق همکاری با شبکه‌های مجازی و کارشناسان امور ارتباطات، در صورت مشاهده اخبار و شایعات کذب، به‌سرعت به حذف خبر یا واکنش مناسب دست خواهد زد.

شیوع ویروس کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته شتاب بی‌سابقه‌ای گرفته و سبب شده برخی اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای جیره‌بندی شوند؛ ضمن آنکه مقام‌های وزارت بهداشت بریتانیا درباره شیوه مقابله با این ویروس اظهارنظرهای متناقضی مطرح می‌کنند.

با این حال اما نخست وزیر انگلیس برخلاف توصیه عالی‌ترین مقام پزشکی این کشور برای آغاز فاز دوم عملیات مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که این کشور همچنان در فاز ابتدایی مهار ویروس قرار دارد اما تدارکات گسترده‌ای برای آغاز مرحله بعدی در جریان است.

«بوریس جانسون» دیروز دوشنبه پس از پایان جلسه اضطراری با اعضای دولت، در نشست خبری مشترک با مشاوران پزشکی دولت به تشریح آخرین راهبرد مقابله با کرونا پرداخت.

وی با اشاره به افزایش سرعت ابتلاء به کرونا در سراسر جهان عنوان کرد که دانشمندان انگلیسی معتقدند که راهبرد مهار کرونا به تنهایی پاسخگو نیست و هرچه بیشتر بتوانیم اوج ابتلاء به این ویروس را به تابستان نزدیک کنیم، سازمان ملی بهداشت بهتر می‌تواند اوضاع را مدیریت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی