کرونا

تعداد افراد مبتلا شده به ویروس‌ کرونا در تایوان، در حالی زیر ۵۰ تن گزارش شده که این منطقه در مجاورت چین که منبع اصلی انتشار این بیماری بوده، قرار گرفته است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، کارشناسان معتقدند که اقدامات اولیه انجام شده از سوی مقامات تایوان کمک بسیاری به جلوگیری از وقوع یک بحران سلامت در این منطقه کرده است. به رغم آنکه تایوان در مجاورت چین واقع شده اما میزان ابتلا به کرونا در این منطقه بسیار پایین است.

به دنبال گزارش نخستین نمونه کرونا در ماه ژانویه، برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که تایوان بیشترین تعداد مبتلایان کرونا را داشته باشد. با این حال در حالی که چین بیش از ۸۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را تاکنون گزارش کرده، تایوان تعداد افراد مبتلا شده را زیر ۵۰ تن اعلام کرده است.

برخی از کارشناسان بین‌المللی حوزه بهداشت معتقدند که علت وقوع این امر تمهیدات سریع تایوان و ورود فوری دولت برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان بوده است.

دکتر جیسون وانگ - متخصص سیاست‌گزاری بهداشت عمومی در دانشگاه استنفورد، می‌گوید تایوان به سرعت متوجه دامنه بالقوه بحران شده و توانسته از روند افزایشی ابتلا به کرونا پیش افتد.

وی ادامه داد: تایوان در دوره اپیدمی سارس در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ مرکز فرماندهی بهداشت ملی را به راه انداخت. این مرکز برای بحران بعدی در حالت آماده‌ بود.

دولت تایوان پس از افزایش آمار تعداد ابتلایان به کرونا در چین، بلافاصله محدودیت‌های مسافرتی برای اتباع چین، هنگ‌کنگ و ماکائو اعلام کرد.

علاوه بر این دولت تایوان ممنوعیتی را در خصوص صادرات ماسک‌های جراحی اعمال کرد تا از ذخیره این کالای مهم در داخل اطمینان حاصل کند.

وانگ خاطر نشان کرد: تصویب قوانین بهداشت عمومی برای دولت تایوان اختیارات مضاعفی برای تامین و جمع‌آوری منابع ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دولت تایوان اطلاعاتی را از بیمه سلامت ملی در رابطه با مهاجران و موارد گمرکی گردآوری کرد. این اطلاعات به پرسنل بهداشتی خط مقدم مبارزه با کرونا این امکان را داد که افراد مشکوک به بیماری را به واسطه بررسی سابقه سفرهایشان شناسایی کنند.

دولت تایوان همچنین برنامه‌ای را ایجاد کرد که به افراد اجازه می‌داد سابقه سفرها و علائم بیماری را با استفاده از اسکن کردن یک کد QR پس از ورود به تایوان گزارش کرد. افرادی که به تایوان وارد می‌شدند پس از آن یک پیام متنی درباره‌ وضعیت سلامتی خود دریافت می‌کردند که به افسران کنترل مرزی اجازه می‌داد مسافران دارای ریسک پایین را رد کرده و روی مسافران دارای ریسک بالا متمرکز شوند.

وانگ بیان کرد: اقدامات بسیاری وجود دارد که دولت تایوان با استفاده از فناوری جدید انجام داده و این اقدام باعث شده که افراد به درستی تریاژ شوند و روند درمانی مناسب را پیگیری کنند.

تمایل افکار عمومی برای پیروی کردن از مقررات دولت نیز به مقام‌های تایوانی کمک کرده که واکنشی متناسب به شیوع کرونا داشته باشند.

دکتر کونچوی چی - استاد سیاست‌گزاری سلامت در دانشگاه اوریگون اظهار کرد: بسیاری از تایوانی‌ها در دوره شیوع سارس متحمل دشواری‌هایی شدند و از این‌رو این دشواری‌ها در خاطر آنها باقی مانده است. این امر کمک می‌کند که حس جمع‌گرایی آنها راحت‌تر تحکیم شود. آنها می‌دانند که در این موضوع کنار یکدیگر هستند و این امر باعث می‌شود تمایل بیشتری به پیروی از تدابیر اتخاذ شده دولت داشته باشند.

چی اضافه کرد: تایوان در حوزه ظرفیت پژوهشی بیومدیکال طی دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری داشته و تیم‌های پژوهشی روی تولید انبوه و سریع کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا کار کرده‌اند.

یکشنبه گذشته یک تیم پژوهشی در تایوان از تولید آنتی‌بادی‌هایی خبر داد که امکان شناسایی پروتئین تولید شده به واسطه ابتلا به کرونا را دارد. آنها به دنبال آن هستند که تست جدید سریعی را برای ویروس کرونا تولید کنند که زمان تشخیص را به ۲۰ دقیقه برسانند.

رییس این تیم پژوهشی نیز پیشتر گفته بود: اقدام بعدی این تیم راستی‌آزمایی این محصول پیش از انجام تولید انبوه است.

دکتر وانگ خاطر نشان کرد: تایوان همچنان به تجربیات خود را در زمینه‌ مبارزه با ویروس کرونا با سایر کشورها به اشتراک می‌گذارد.

وی ادامه داد: تایوان راهبردهای مقابله با بیماری‌های اپیدمی را از طریق تله کنفرانس‌ها در اختیار سایر کشورها گذاشته و همچنین به کشورهایی که فاقد ظرفیت‌های پزشکی پیشرفته هستند، در زمینه‌ بررسی نمونه‌های بیماران کمک می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی