اسدالله عباسی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تعطیلات عید قابل جایگزین نیست و نمی‌توان طرحی ارائه داد که به جای فروردین، در خرداد ماه این تعطیلات گنجانده شود زیرا باید سال تحصیلی تا پایان تیرماه تمدید شود.

به گزارش ایران پژواک، اسدالله عباسی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح لغو تعطیلات نوروزی اظهارداشت: چنین طرحی تاکنون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع نشده است.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلات عید قابل جایگزین نیست و نمی‌توان طرحی ارائه داد که به جای فروردین، در خرداد ماه این تعطیلات گنجانده شود.

وی افزود: پیش از این نیز طرح‌هایی برای جابجایی تعطیلات رسمی کشور ارائه شده که هیچ‌کدام از این طرح‌ها به تصویب نرسیده است. علاوه بر این، به جای جابجایی تعطیلات باید فکری به حال تمدید سال تحصیلی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهادات و طرح‌هایی از سوی نمایندگان برای برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی در تیرماه ارائه شده که در صورت تائید نهایی آن، یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود تا کیفیت آموزشی افزایش یابد؛ نمی‌توان به نیاز آموزشی دانش‌آموزان بی‌تفاوت بود.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی علوم و تحقیقات باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. به دلیل آنکه مشخص نیست تا چه زمانی بیماری کرونا ادامه دارد، هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نشده است.

به گفته عباسی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد. نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احتمالاً هفته آینده جلسه مجلس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم فراهم شده و روز شنبه 10 صبح هیئت رئیسه مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد، زیرا در آئین‌نامه مجلس برگزاری جلسات به صورت مجازی و غیرحضوری پیش‌بینی نشده است.

آمریکا ویروس کرونا را وارد چین کرد

‌هم‌چینن به نوشته ایسنا، ابوالفضل حسن‌بیگی گفت: بیش از دو دهه است که قدرت‌های دارای حق وتو برای یکدیگر کُرکُری می‌خوانند و تلاش می‌کنند تا قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشانند. آمریکا تمامی تلاشش را کرد تا خود را به عنوان قدرت برتر به دنیا معرفی کند. چین هم تمامی اقداماتش را برای مقابله با آمریکا انجام داد تا جایگاه خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی و با روی کار آمدن پوتین، روسیه هم اعلام کرد که همان قدرت‌های گذشته‌اش را دارد لذا آمریکا تنها قدرت دنیا نیست. در این شرایط آمریکا با جنگ‌های نیابتی در بسیاری از کشورها همچون افغانستان و عراق وارد شد تا حوزه قدرت خود را گسترش دهد به هرحال در این شرایط سه کشور آمریکا، چین و روسیه تلاش می‌کنند جایگاه خود را گسترش داده که در همین راستا بیش از دو دهه است که آمریکا در مناطق مختلف از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده می‌کند، نمونه بارز آن جنگ صدام علیه ایران است که صدام را به بمب‌های شیمیایی مسلح کرد. شکل‌گیری داعش و استفاده از گلوله‌های شیمیایی و اقدامات تروریستی دیگر همه از سوی آمریکا برای تثبیت قدرت خود انجام شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم آمریکایی‌ها به دنبال راهی بودند تا اقدامی علیه چینی‌ها با کمترین هزینه و بیشترین درآمد را انجام دهند به همین دلیل ویروس کرونا را وارد چین کردند تا بعد از آن با ساخت داروی آن درآمدی کسب کنند. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که کرونا به آنها لطمه‌ای وارد نمی‌کند و حتی می‌تواند آنها را پولدار کند و چینی‌ها را نیازمند واردات دارو از آمریکا کنند که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و شرایط برعکس تصورات آمریکا پیش رفت.

حسن بیگی با اشاره به اقدامات چین برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: چینی‌ها با قرنطینه کردن از شیوع کرونا جلوگیری کردند که اگر ما هم در روزهای اول قم را قرنطینه کرده بودیم اینگونه بیماری به سایر شهرها سرایت نمی‌کرد، خسارات به کشور وارد نمی‌آمد. ما همان روزهای اول گفتیم اگر کرونا به سایر شهرها برود حتی اگر همه پول نفت هم هزینه شود کم است و مجبور به استقراض از سایر کشورها می‌شویم همین الان هم لازم است شهرها قرنطینه شود و جلوی مسافرت‌ها گرفته شود. تجهیزات لازم به بیمارستان‌ها داده شده و فکری برای احداث بیمارستان‌های صحرایی شود با اینگونه اقدامات می‌توان کرونا را مهار کرد و جلوی خسارات سنگین مالی و جانی را گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی