اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورهای غربی با شیوع ویروس کرونا عملکرد منفی و نادرست داشته‌اند و این امر منجر به تغییرات ریشه‌ای و اساسی در عرصه جهانی خواهد شد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در آنکارا خاطرنشان کرد: ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که در آن احتمال سخن گفتن از تغییرات ریشه‌ای در ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سطح جهان وجود دارد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تصریح کرد: تعدادی از کشورهای غربی نتوانستند اقدامات پیشگیرانه لازم را برای تضمین امنیت شهروندانشان اتخاذ کنند. یکی از دلایل اصلی بحران شیوع ویروس کرونا محول کردن ماموریت نظارت خدمات عمومی در سالهای اخیر به بخش‌های خصوصی است.

تشریح تدابیر دولت ترکیه برای مقابله با کرونا توسط اردوغان

اردوغان هم‌چنین به تشریح تدابیر ویژه دولتش برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص اظهار داشت:

- ترکیه از ابتدای شیوع ویروس کرونا روند گسترش این بیماری را از نزدیک پیگیری و به‌سرعت تدابیر لازم را اتخاذ کرد. تمام امکانات دولت را برای رفع هرچه سریع‌تر خطر این ویروس از کشورمان بسیج کردیم. تلاش جدی و سریع ما برای تولید واکسن ضدکرونا ادامه دارد. 

-بهترین روش برای مقابله با کرونا تدابیر فردی است. هیچ کس حق ندارد سلامت جامعه را به خطر بیندازد. از تک‌تک ملت ترکیه خواهش می‌کنم تا رفع خطر کرونا حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند. 

-هیچ شهروندی نباید به‌صورت غیرضروری از خانه خارج شود و با کسی دیدار کند. بدون تردید، دوره مقاومت ۲ ماهه در برابر ویروس کرونا را به بهترین نحو ممکن سپری خواهیم کرد.

-وزارت اقتصاد ما و نهادهای مربوطه با جمع‌آوری تقاضا و انجام پیش‌بینی‌ دقیق، تدارکات لازم را دیده‌اند. از موسسات مالی انتظار داریم برای حفظ اشتغال و رشد اقتصادی شرایط دریافت وام را تسهیل کنند. 

-مبالغ ۱۰۰ میلیارد لیر را در قالب با بسته‌ای با عنوان «سپر توسعه اقتصادی» برای کاهش تاثیرات ویروس کرونا اختصاص داده‌ایم. کسانی را که می‌خواستند کشورمان اسیر ویروس کرونا شود، ناکام ساختیم.

-غرب با واگذاری خدمات عمومی به بخش خصوصی، شهروندان خود را رها کرده و آنها را بی‌پناه گذاشته است. شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به ۲۰۰ هزار نفر و تعداد قربانیان این بیماری نیز به ۸۰۰۰ تن رسیده است. 

-جهان تحول یافته است. ترکیه قبل از سایر کشورها مسافت زیادی را در این مسیر پیموده است. ان شاءالله سده ۲۱ را به قرن ترکیه تبدیل خواهیم کرد. و با در سراسر جهان علاوه بر پیامدهای منفی، باعث تحولات بزرگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز شده است. بدون تردید، دیگر هیچ چیزی مانند گذشته نخواهد ماند. وارد دوره جدید می‌شویم که ممکن است تغییرات جهانی بسیار بزرگی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رخ دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی