• ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
  • کد خبر: 14433
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد به وقت مناسب در جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه دخالت خواهد کرد.

به گزارش ایران پژواک، عربستان سعودی و روسیه پس از این که در مذاکرات ماه جاری وین در خصوص سیاست تولید نفت به توافق نرسیدند و همکاری نفتی سه ساله آنها دچار فروپاشی شد، وارد جنگ قیمت برای تصرف سهم بازار شدند. برنامه این کشورها برای افزایش تولید نفت همزمان با افت شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمتهای نفت را در هفته جاری به پایینترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما تلاش می‌کنیم نوعی زمینه واسط پیدا کنیم. زمانی که نگاه می‌کنید می‌بینید جنگ قیمت نفت تا چه حد برای روسیه ویران کننده بوده زیرا کل اقتصاد این کشور بر پایه نفت است و ما با پایینترین قیمت نفت در چند دهه اخیر روبرو شده‌ایم بنابراین برای روسیه بسیار نابودکننده است. این وضعیت برای عربستان سعودی هم بسیار بد است اما آنها وارد جنگ قیمت و جنگ تولید شده اند. در یک زمان مناسب در این موضوع وارد خواهم شد. ترامپ که خود را برای رقابتهای ریاست جمهوری در نوامبر آماده می کند، همچنین اظهار کرد: با وجود این که جنگ قیمت به صنعت آمریکا آسیب زده اما قیمتهای ارزانتر بنزین به نفع مصرف کنندگان است.

ترامپ ۱۰ روز پیش درباره بازارهای نفت با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگوی تلفنی داشت. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سفیر عربستان در آمریکا پنج شنبه گذشته با وزیر انرژی عربستان درباره بازارهای نفت صحبت کرده است اما جزئیات بیشتری از این صحبتها اعلام نشد.

بر اساس گزارش رویترز، سناتورهای آمریکایی در مذاکراتی که روز چهارشنبه با سفیر عربستان در آمریکا داشتند، فشار برای توقف جنگ قیمت میان ریاض و مسکو را افزایش داده و از سوی دیگر از ترامپ خواستند نفت عربستان و روسیه را هدف تحریم قرار دهد.

دولت ترامپ اخیرا خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ روسیه و همچنین زیرمجموعه های شرکت روسنفت را به دلیل کمک به فروش نفت ونزوئلا هدف تحریم قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی