حسن روحانی

رئیس جمهور در پیامی خطاب به مردم آمریکا گفت: در شرایط یک «همه گیری» خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه گیری» در سایر کشورها خواهد داشت.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از پیام خود به مردم آمریکا گفت: اکنون که مردم ایران، علاوه بر بحران جهانی ناشی از هجوم ویروس کرونا، تحت بی‌رحمانه‌ترین تروریسم اقتصادی آمریکا در تاریخ قرار گرفته‌اند، دولت آمریکا همچنان حاضر نیست دست از سیاست اهریمنی فشار حداکثری خود بردارد و با تداوم تحریم به یاری ویروس شتافته است.

وی افزود: دولت ایالات متحده پس از خروج غیرقانونی از برجام تاکنون بیش از یکصد اقدام تحریمی علیه مردم ایران اعمال کرده است که مشخصا بخش های اصلی نظام اقتصادی-مالی ایران را هدف گرفته و در نتیجه صدها میلیارد دلار خسارت مستقیم به اقتصاد و مردم ایران وارد آمده است. تحریم های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند، و حال افزون بر این همه، تحریم ها موجب شده است توان مردم ایران در مبارزه با ویروس نیز کاهش یابد و حتی برخی از هموطنان ما به علت این تحریم ها جان خود را از دست بدهند.

روحانی تاکید کرد: اینجانب هشدار می دهم که در شرایط یک «همه گیری» خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه گیری» در سایر کشورها خواهد داشت. کووید-۱۹ به معنای واقعی کلمه یک موضوع مرگ و زندگی برای همه کشورها است و شکست آن یک «وظیفه» جهانی است.

رئیس جمهور گفت: متاسفانه تندروترین و مرتجع ترین دشمنان دموکراسی و حقوق بشر در جهان که خود سرزمین دیگر ملت ها را اشغال کرده و یا ملت‌های خود را حتی از یک انتخابات آزاد محروم کرده اند، اکنون به مشاوران دولت آمریکا تبدیل شده و از آن طریق سیاست های منحط خود را به مردم آمریکا دیکته می‌کنند. و اینک " اتحاد ویروس و تحریم " به رمز عملیات جدید آنها علیه ایران بدل شده است. قربانیان تحریم و ویروس نه جناح های سیاسی در ایران که مردم عادی کوچه و خیابان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی