حسن روحانی

رئیس جمهور گفت: مبنا این است که هر کشوری از کمک بخواهد در حد توان به آنها کمک می کنیم و کمک کشورهایی را خواهان کمک به ایران هستند دریافت می کنیم.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام و المسلمین، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز هیأت دولت، با تشکر از بخش نظام سلامت کشور برای تامین نیازمندی های و اقدامات انجام گرفته و همچنین قدردانی از تلاش های وزارت امور خارجه گفت: مردم مطلع باشند دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری که کمک می کند کمک های آنها را برای مساله کرونا دریافت کنیم، برخی کشورها کمک کردند ماسک و داروهای موردنیاز و  تجهیزات پزشکی به ایران دادند، کمک های آنها وارد کشور شده است.

رییس‌جمهوری ادامه داد: مبنا این است که هر کشوری از ما کمک بخواهد در حد توان به آنها کمک می کنیم و کمک کشورهایی را خواهان کمک به ایران هستند دریافت  می کنیم.

روحانی افزود: در این زمینه وزارت کشور، بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه در یک چارچوب درستی عمل کردند و کار را پیش بردند، به این نکته باید توجه داشته باشیم، از طرفی وزارت امور خارجه حرکت بسیارخوبی را برای حرکت افکار عمومی و «نه گفتن به تحریم» آغاز کرده است، الان در شورای امنیت سازمان ملل نیز این بحث مطرح است که مصوبه‌ای به تصویب برسد که در شرایط کرونا همه تحریم‌ها کنار زده شود و در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی با مقام‌های یکی از کشورهای عضو غیر دائم شورای امنیت، گفت: آنها گفتند که طرح ما آماده است و می خواهند آن را در شورای امنیت مطرح کنند، تلاش بر این است که پول‌های مسدود شده ما در کشورهای مختلف در این شرایط آزاد شود و قدم های خوبی نیز در این زمینه برداشته می شود.

رییس جمهوری خطاب به مردم گفت: همه بخش‌های مختلف تلاش می کنند که نیازمندی های مردم در زمینه بهداشت، درمان تامین شود و پیدا است که بار اصلی مسئولیت بر دوش وزارت بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران و کارد پزشکی عزیز ما است که این مسئولیت را انجام می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی