• ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
  • کد خبر: 14514
کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۸ درصد فوت‌شدگان سن بالای ۶۰ سال داشتند، گفت: ۳۲ درصد باقی‌مانده نیز دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای یا مصرف داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بوده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، کیانوش جهانپور، با بیان اینکه ۱۴۳ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته فوت‌کرده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۶۸ درصد فوت‌شدگان از افراد سالمند و بالای ۶۰ سال بوده‌اند و ۳۲ درصد باقی‌مانده نیز از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند و یا داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کردند. این امر مستلزم توجه بیشتر به این گروه‌های آسیب‌پذیرتر است‌.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: فاصله‌گذاری اجتماعی با تایید ریاست جمهوری اجرا خواهد شد. لغو ترددهای ضروری نخواهیم داشت و تامین مایحتاج ضروری مردم در این طرح لحاظ شده اما از ترددهای شهری و بین‌شهری غیرضروری جلوگیری به عمل خواهد آمد و همچنان در سطح سوم قرنطینه خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در امر پیشگیری و کنترل کرونا، از مردم خواست تا در سامانه salamat.gov.ir خوداظهاری کنند.

جهانپور با اشاره به غربالگری بیش از ۴۷ و نیم میلیون نفر در کشور، خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از اقدامات مدیریتی و مداخله‌ای قابل توجهی بود که می‌توان آن را در دنیا منحصر به فرد تلقی کرد که با ثبت نام مردم در این سامانه حاصل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی