کرونا

محققان دانشگاه ام آی تی با مطالعه ساختار بازدم از جمله عطسه و سرفه به این نتیجه رسیدند که فاصله‌گذاری اجتماعی که در حال حاضر توصیه و رعایت می‌شود برای اجتناب از ابتلا به Covid-۱۹ کافی نیست.

به گزارش ایران پژواک از مدیکال اکسپرس، در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به میزان ۱.۸ متر را توصیه می‌کنند. با وجود این بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه ام‌آی‌تی، ابرهای گازی تا فاصله ۸.۲ متری منتشر می‌شوند.

ابر گازی قادر است قطرات با هر اندازه را که در اثر عطسه یا سرفه ایجاد می‌شود یا در اثر بازدم از سیستم تنفسی شخص خارج می‌شود،‌ با خود حمل‌کند و عطسه و سرفه درون آرنج، تنها مانع انتشار بخشی از این قطرات می‌شود.

همچنین بر اساس این تحقیقات ذرات و قطرات حاصل از عطسه و سرفه قادرند با سرعتی بین ۳۶ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در هوا حرکت کنند و ماسک‌های جراحی و N۹۵‌ که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ در مورد جلوگیری از نفوذ ذراتی با این ویژگی‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند.

به همین علت متخصصان معتقدند باید خط مشی‌های سازمان جهانی بهداشت مورد بازبینی قرار گیرد و در مورد تجهیزات محافظتی مورد استفاده توسط کارکنان بخش سلامت، تجدیدنظر شود.

تحقیقات در نشریه Journal of the American Medical Association  منتشر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی