• ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
  • کد خبر: 14641
کارگران

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، باید بسته‌های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش‌بینی شود.

به گزارش ایران پژواک، حمیدرضا فولادگر در تشریح پنجمین نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گفت: در جلسه امروز راهکارهای جهش تولید بررسی شد و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیدگاه بخش خصوصی، دولتی و نمایندگان مجلس درباره تبعات اقتصادی کرونا ارائه شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد برای رفع آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید دستگاه‌های دولتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری بپرهیزند و براین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اعلام کردند آمادگی همکاری با دولت در این زمینه را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمی‌توان برای حمایت از کسب و کارها تنها به تعویق اقساط بانکی اکتفا کرد، بلکه باید در حوزه‌های بانکی، بیمه و کسب و کار اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: کمک به خانواده‌ها باید هدفمند باشد و افرادی که کمک‌های مالی دریافت می‌کنند، مشخص باشند.

فولادگر اظهارداشت: دولت باید علاوه بر حمایت مالی، با اقداماتی همچون صدور سریع مجوز برای کسب و کارها و  حذف موانع در جریان تصمیم گیری ها از کسب و کارها حمایت کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به دومین دستور کار این کمیسیون، گفت: دومین دستور کار کمیسیون بررسی راهکارهای جهش تولید بود؛  ‌استراتژی صنعتی باید هرچه زودتر ابلاغ و امور بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و فضای کسب و کار اصلاح شود.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مناسبی برای خودکفایی در مواد غذایی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رونق مسکن می‌تواند موجب اشتغالزایی شود.

فولادگر با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید باید ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کشور شناسایی شود، افزود: در نشست امروز مقرر شد گزارش وزارت اقتصاد و دارایی تا شنبه هفته آینده آماده ‌شود. همچنین بخش برنامه‌ریزی، تولیدی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگ با یکدیگر عمل کند و اتاق‌های بازرگانی و اصناف نیز نظرات خود درباره تبعات اقتصادی کرونا و جهش تولید را تکمیل کرده و به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کنند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: مرکز پژوهش های مجلس نیز باید گزارش آثار اقتصادی کرونا را تکمیل کرده و نظرات خود درباره جهش تولید را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کند.

وی افزود: کمیسیون ویژه هفته آینده دو جلسه برگزار خواهد کرد و گزارش اولیه مربوط به آثار اقتصادی کرونا و جهش تولید را ارائه می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی