• ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
  • کد خبر: 14882
K۱۲۵

به تازگی جزئیاتی از جدیدترین خودرو گروه صنعتی ایران خودرو که در سگمنت کراس اوور ها قرار دارد، منتشر شده است.

به گزارش ایران پژواک، سال ۱۳۹۹ را به نوعی می توانیم سال نمایش محصولات جدید خودروسازان با اتکا به توان داخلی بدانیم.

سایپا و ایران خودرو، دو خودروسازی بزرگ کشور در نظر دارند تا در سال جاری خودروهای جدید خود را به بازار عرضه کنند. سایپا که برنامه خود را تقریبا نهایی کرده است و سدان سایپا شاهین را در آینده ای بسیار نزدیک عرضه خواهد کرد.

ایران خودرو اما کمی محافظه کارانه عمل کرده است و از پروژه کراس اوور خود اطلاعاتی را تا کنون رسانه ای نکرده است.

گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر سال جاری و در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و در غیاب رسانه های تخصصی خودرو از سدان K۱۳۲ رونمایی کرد.

در همان روزها صحبت هایی مطرح شد که نشان می داد کراس اوور این شرکت که به پروژه K۱۲۵ مشهور است در حال طی کردن مراحل نهایی است.

هر چند از کراس اوور K۱۲۵ به جز چند طرح گرافیکی، تصویری منتشر نشده است اما بر اساس همین طرح های گرافیکی می توان حدس زد که این کراس اوور از زبان طراحی مشترکی با سدان K۱۳۲ برخوردار است که همین امر نشان می دهد که این خودرو حداقل از نظر ظاهری توان جلب نظر مخاطبان را خواهد داشت.

بر اساس شنیده های "پرشین خودرو"، کراس اوور جدید ایران خودرو با استاندارد روز دنیا تولید می شود و توان پاس کردن تست خودروهای ۳ ستاره یوروانکپ موسسه ایمنی اروپا را خواهد داشت.

به احتمال بسیار زیاد، خودروی K۱۲۵ ایران خودرو با پیشرانه ۱.۷ لیتری توربوشارژر با گیربکس اتومات ۶ سرعته به بازار عرضه خواهد شد و توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

هر چند ایران خودرو در نظر دارد تا این خودرو را در تیپ های مختلف روانه بازار کند اما آنچه تقریبا قطعی به نظر می رسد، عرضه نسخه ۱.۷ لیتری با گیربکس ۶ سرعته اتومات به عنوان محصول اولیه است. ایران خودرو در نظر دارد تا کراس اوور K۱۲۵ را با گیربکس دستی و موتور تنفس طبیعی و پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ با گیربکس اتومات و دستی نیز راهی بازار مصرف کند هر چند بر اساس شواهد موجود، انجام این کار در سال جاری محقق نخواهد شد.

ایران خودرو که در سال های اخیر تجربه تولید کراس اوورهای مختلفی را با شرکای خارجی داشته است به خوبی از علایق کاربران و مشتریان آگاه است و به همین منظور تلاش کرده است تا طیف متنوعی از امکانات رفاهی و ایمنی را در این خودرو به متقاضیان ارائه کند.

از جمله امکانات رفاهی تعبیه شده در کراس اوور K۱۲۵ می توان به سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید (کیلس استارتر)، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تعویض دنده از پشت فرمان جهت افزایش حس اسپرت در حین رانندگی، فرمان تلسکوپی و رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژ آلومینیوم اشاره کرد.

فرمان برقی، صفحه نمایش ۸ اینچی رنگی تمام لمسی، دوربین دید عقب، سیستم اتصال بلوتوثی سیستم صوتی متشکل از ۶ اسپیکر به همراه ورودی های AUX - USB، قابلیت میرورینگ گوشی هوشمند، کنترلر سیستم مالتی مدیا و کروز و مدیریت تماس بر روی فرمان، کامپیوتر سفری، صندلی ها با روکش چرم و پارچه با قابلیت تنظیم ۶ حالته صندلی راننده و سرنشین به صورت برقی، سیستم گرمایشی صندلی های ردیف جلو ، صندلی های عقب تاشو، چراغ های روز از نوع LED و چراغ های عقب از نوع LED ترکیبی، سنسور نور و باران، آنتن کوسه ای، سیستم گرمایشی آینه های جانبی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

البته آنچه در اینجا گفته می شود تماما بر اساس شنیده هایی است که از ایران خودرو به گوش می رسد و ممکن است نسخه نهایی عرضه شده با آنچه در این گزارش آورده می شود تفاوت هایی داشته باشد.

کیسه هوای جلو راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای تمامی سرنشینان، کیسه هوای قفسه سینه و لگن برای راننده و سرنشین جلو، کمربند سه نقطه برای تمامی صندلی ها، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها، سیستم ایزوفیکس، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA، سیستم کمکی نگهدارنده خودرو در شیب HSA، سیستم کنترل پایداری دینامیکی ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم هشدار نقطه کور از جمله امکانات ایمنی کراس اوور K۱۲۵ است که ایران خودرو با اتکا به آن مدعی توانایی کسب ۳ ستاره از موسسه معتبر یورو انکپ شده است.

در پایان باید یادآور شویم که در ماه گذشته گروه صنعتی ایران خودرو با صدور فراخوانی درخواست کرد تا اساتید زبان و ادبیات فارسی و مردم در انتخاب اسم برای سدان و کراس اوور این شرکت که به K۱۳۲ و K۱۲۵ مشهور است، مشارکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی