• ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
  • کد خبر: 14953
مهاجرت

احتمالا تا بحال خبرهای زیادی شنیده اید که نزدیکان و اقوام شما برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده اند و یا در شرف مهاجرت به کانادا هستند.

به گزارش ایران پژواک، در این مطلب میخواهیم از ضررها و زیان هایی که ممکن است با مهاجرت به کانادا پیش بیاید با شما صحبت کنیم.

۱- کانادا کشور ما نیست

شما اگر به کانادا مهاجرت کنید و حتی شهروندی آن کشور هم بگیرید باز هم وطن شما ایران عزیزمان است به قول یکی از اساتید مطرح دانشگاه تهران خاک من ایران و فقط این کشور متعلق به من است. بنابراین همین طور که اگر هر فرد خارجی وارد کشور ما شود احساس غربت خواهد کرد و ایران را کشور خودش نمیداند، فردی که از ایران نیز مهاجرت می کند در کشور مقصد قطعا احساس غربت خواهد کرد. بنابراین اولین دلیل که چرا به کانادا مهاجرت نکنیم این است که کانادا کشور خود مردم کانادا است و ما به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم کشور خودمان را آباد کنیم همین طور که در طول تاریخ جوانان ما ثابت کرده اند که با تکیه بر دانش و تلاش خود کارهای بزرگی در سطح جهان می توانند انجام دهند اکنون نیز هر فردی به سهم خود میتواند در آبادانی بیشتر کشور عزیزمان نقش داشته باشد.

۲- هزینه های زیاد مهاجرت به کانادا

اگر کمی تحقیق و جست و جو در مورد مهاجرت به کانادا کرده باشید حتما متوجه خواهید شد که اصولا هزینه زیادی برای روند اخذ اقامت کانادا در پی خواهد داشت. این که بخواهیم دقیقا رقمی بگوییم کاری اشتباه و غیرعملی است چراکه بنابر روش مهاجرت به کانادا که هر فردی بر می گزیند هزینه ها نیز متفاوت می شود. ولی نکته ای که حائز اهمیت است این است که ما با همین هزینه می توانیم در ایران یک کسب و کار نوپا و پر رونق را راه اندازی کنیم و افراد زیاد دیگری را نیز استخدام کنیم که هم برای خود ما به عنوان صاحب کسب و کار سودآور خواهد بود و هم تعدادی از کسانی که مهارت کافی دارند ولی هنوز بیکار هستند را مشغول به کار کنیم و به گونه اشتغال زایی نماییم. این کار که هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی برای سوآور خواهد بود.

۳- موانع ایجاد کسب و کار در کانادا

دستورالعمل ها و مجوز هایی که برای ایجاد کسب و کار در کشور کانادا وجود دارد به خصوص برای افراد خارجی خیلی سخت گیرانه تر از کشور ایران است. شما به عنوان یک ایرانی خیلی راحت تر می توانید در کشور خودتان کار مورد علاقه تان را پیدا کنید و یا کسب و کار مورد نظر خودتان را راه بیندازید. بنابراین با انرژی خیلی کمتری نسبت به کانادا، در کشور خودتان یعنی ایران از همین امروز مقدمات ایجاد کسب و کاری پررونق را فراهم کنید.

۴- مشکلات احساسی و روانی

مهاجرت به کانادا یا هرکشوری دیگر میتواند اثرات روانی منفی نیز بر روی فرد مهاجر داشته باشد. شما با مهاجرت از نزدیک ترین افراد خانواده خود مثل پدر و مادر و خواهر و برادر، و اقوامی دیگر خود، دور خواهید شد و باتوجه به مسافت طولانی بین کانادا و ایران و همین طور هزینه بالای سفر به ایران عملا امکان دیدار های مجدد در زمان کوتاه میسر نیست. این مشکل شاید در نگاه اول چنین بزرگ نمایی نکند و با خود بگویید پس از مدتی با شرایط عادت می کنید ولی باید درنظر داشته باشید که این مشکل اساسی به مرور زمان حل نخواهد شد و اثر روانی منفی خود را به صورت دراز مدت خواهد داشت. شما خیلی راحت می توانید با افرادی که مهاجرت به کانادا کرده اند صحبت کنید و از آن در این مورد سوال کنید قطعا از احساس دل تنگی و غربتی که همواره با آن ها است با شما در میان خواهند گذاشت.

۵- دور شدن از آداب و رسوم ایرانی

همه‌ی ما وقتی که عید نوروز فرا می رسد خوشحال می شویم و به دیدار همدیگر می رویم این عملی است که در تمام کشور عزیزمان ایران اتفاق می افتد و همه لباس هایی نو و شاد می پوشند یا مثلا زمانی را تصور کنید که تیم ملی ایران در یکی از بازی های جام جهانی برنده می شود ببینید در جامعه چه شور و نشاطی برپا می شود، افراد زیادی که به خیابان ها می آیند و خوشحالی می کنند این ها همگی نشان دهنده ی این است که ما در یک تیم هستیم بنام ایران و حالا این حق را داریم که بخاطر هر اتفاق مثبتی برای کشورمان با همدیگر شادی کنیم. ولی از طرفی دیگر در کانادا هیچ کسی برایش مهم نیست که مثلا عید نوروز فرا رسیده یا الان تیم ملی ایران برنده شده، چون آنجا کشوری دیگر است! بنابراین فرد مهاجر از آداب و رسوم ایرانی و از حس وطن دوستی دور خواهد شد و این مرتبط است با همان مشکلات احساسی و روانی که توضیح دادیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی