علی علیپور

در حالی که هنوز یک سوم از مسابقات لیگ باقی مانده گفته می شود برخی از بازیکنان پرسپولیس با پیشنهادات وسوسه برانگیز خارجی روبرو شده و سودای جدایی در سر دارند.

به گزارش ایران پژواک، تیم فوتبال پرسپولیس برای فصل آینده شرایط خاص و ویژه‌ای خواهد داشت. سرخپوشان پایتخت هنوز ۹ دیدار دیگر در لیگ برتر، حداقل یک بازی در جام‌حذفی و حداقل چهار دیدار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارند، اما از همین حالا نغمه جدایی تعدادی از بازیکنان به گوش می‌رسد و این‌طور عنوان شده که برخی از بازیکنان سرخپوش در لیگ بعدی پیراهن تیم‌های دیگری را به تن می‌کنند.

آن‌ها بنا به دلایل اقتصادی یا نارضایتی از ادامه فعالیت در باشگاه و حتی به خاطر اجبار قراردادهای دیگر خود، مجبورند پرسپولیس را ترک کنند و این موضوع باعث ایجاد تغییرات گسترده در ترکیب و حتی روی نیمکت تیم می‌شود، اما در خط حمله، بیشترین حد تغییرات را شاهد خواهیم بود زیرا پرسپولیسی‌ها در فاز تهاجمی، چند مهره مهم دارند که احتمالاً آن‌ها را از دست خواهند داد.

یکی از این بازیکنان علی علیپور است. بهترین گلزن سه سال گذشته پرسپولیس که یک فصل، آقای گلی را در کارنامه خود می‌بیند و حالا به دنبال آن است تا با استفاده از تجربیاتی که در لیگ‌برتر اندوخته به سراغ آینده‌ای جدید و ساختن رؤیاهای دیگرش برود. علیپور فوتبالیستی کم حاشیه و کم سر و صدا است، اما طی ماه‌های گذشته فشاری روی این بازیکن وارد آمده که باعث شده در چند مصاحبه اخیر خود صدای اعتراضش را به آسمان برساند. علی برای پرسپولیسی‌ها خاطرات شیرین را ساخت، اما انگار آن‌ها دیگر باید قید ادامه حضور این بازیکن را بزنند. عمده مشکل او در حال حاضر مسائل مالی است و از سوی دیگر علیپور قصد دارد به یکی از پیشنهادات خوب خود طی ماه‌های گذشته جواب مثبت بدهد و با عبور از مرزهای ایران، دنیای تازه‌ای را تجربه کند. بدون تردید پیدا کردن یک جانشین مناسب برای علیپور، یک چالش اساسی برای یحیی گل‌محمدی ایجاد می‌کند.

اوساگونا هم رفتنی است. شاید تعریف‌های شیرین یحیی گل‌محمدی ذهن برخی از پرسپولیسی‌ها را تغییر داده باشد و آن‌ها به این نتیجه برسند که کریستین اوساگونا در پرسپولیس فصل آینده هم می‌ماند، اما اطرافیان تیم این موضوع را رد می‌کنند و اعتقاد دارند خبری از ادامه فعالیت اوساگونا در پرسپولیس نیست. مهاجم نیجریه‌ای هرگز نتوانست کیفیت بالایی از خود نشان بدهد و نه به عنوان یک مهاجم گلزن و یا یک نیمکت‌نشین طلایی در پیراهن پرسپولیس دیده نشد. از این رو به احتمال فراوان رفتنی است و باشگاه باید از حالا به فکر جذب بازیکن دیگری باشد. شاید موضوع جلوگیری از عقد قرارداد بر مبنای ارز خارجی، یکی از عوامل دیگر جدایی اوساگونا نام بگیرد، اما این بازیکن به صورت قطعی پرسپولیس را ترک خواهد کرد. حداقل نشانه‌هایی که اطراف تیم می‌بینیم، این موضوع را تأیید می‌کند که برای لیگ بعدی، خبری از این مهاجم نیست.

دیگر مهاجم تیم، آنتونی استوکس نام دارد. خرید عجیب و غیرقابل توجیه و سؤال‌برانگیز باشگاه. با اینکه اهالی فوتبال در ایران از کارنامه بی‌اخلاقی‌ها و بداخلاقی‌های آنتونی استوکس خبر داشتند، اما محمدحسن انصاری‌فرد دست روی جذب این بازیکن گذاشت و مهاجم ایرلندی را پس از پرداخت ۱۵۰ هزار دلار در امارات، به لیست خود اضافه کرد. استوکس از زمانی که وارد تهران شد به خاطر اضافه وزنی که داشت و دوری از فرم ایده‌آل بدنی برای یک فوتبالیست حرفه‌ای، مورد سرزنش سرخپوشان قرار گرفت. با این حال، با اعتماد کامل گل‌محمدی به کارش ادامه داد؛ هرچند هرگز تا زمانی که در ایران فعالیت می‌کرد، در ترکیب تیم پرسپولیس قرار نگرفت و معمولاً به عنوان بازیکن ذخیره راهی میدان می‌شد. ماجرای حاشیه‌سازی بزرگ این بازیکن را هم می‌دانید؛ او از امارات به ایرلند بازگشت و هرگز راهی تهران نشد. البته استوکس بازی ادامه داده و به قول معروف با پا پیش می‌کشد و با دست پس می‌زند. یک روز می‌گوید از پرسپولیسی‌ها مرخصی گرفته و روز بعد گزارشی به رسانه‌ها می‌دهد مبنی بر اینکه سرخپوشان او را اخراج کرده‌اند. به هر حال نمی‌توان امید زیادی به ادامه همکاری باشگاه با این مهاجم پرحاشیه و ایرلندی داشت و از این رو سومین بازیکن خط حمله پرسپولیس هم رفتنی است.

به این لیست باید به نام بشار رسن را هم اضافه کرد. هافبک عراقی که حالا دیگر به صورت رسمی در مصاحبه‌هایش می‌گوید پرسپولیس را در پایان فصل ترک می‌کند و علاقه شدیدی به حضور در فوتبال اروپا دارد، اما بدش نمی‌آید در لیگ عربستان، امارات، قطر یا حتی کویت به میدان برود و فوتبالش را آنجا ادامه بدهد. جدایی بشار می‌تواند آسیب بزرگی به ترکیب تهاجمی تیم بزند. پیدا کردن بازیکن جوانی در قاره آسیا که شبیه به بشار بازی کند و مدیریت حملات تیم را برعهده بگیرد، کار بسیار سختی است.

در این میان بازیکنانی مثل مهدی عبدی و امیر روستایی به همراه آریا برزگر هستند که از نیمکت‌نشینی فراری‌اند. آن‌ها در نیم‌فصل هم چند پیشنهاد از تیم‌های شهرستانی داشتند که می‌توانند با قبول این پیشنهادات، به تیم‌های دیگری بروند.

در کنار آن‌ها سیامک نعمتی، امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی ترابی را می‌بینیم که طبیعتاً در پایان فصل با پیشنهادات زیادی مواجه می‌شوند و شانس عقدقراردادهای بهتر را دارند. این شرایط به خصوص برای بهتر از دیگران است. با اینکه برخی از مدیران باشگاه مدام در حال تکذیب کردن اخبار غیررسمی پیرامون این وینگر ملی‌پوش هستند، اما ترابی تا حدود زیادی جدایی‌اش قطعی شده و می‌گویند به لیگ هلند می‌پیوندد هرچند برای این بازیکن در لیگ‌های دیگر اروپا هم فضا باز است زیرا ترابی کیفیت بالایی دارد، ملی‌پوش است و یک بازیکن جوان و بااستعداد از خاورمیانه به حساب می‌آید.

باید دید مدیران باشگاه برای جایگزینی این بازیکنان چه فکری در سر دارند. تا اینجای کار نام‌های قدیمی زیاد شنیده می‌شود به عنوان مثال شهریار مغانلو، سعید واسعی، عیسی آل‌کثیر، امین قاسمی‌نژاد، یونس شاکری و... به عنوان اهداف اصلی باشگاه پرسپولیس برای حضور در این تیم در لیگ بیستم نام برده می‌شود، اما باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد و رسول‌پناه و همکارانش برای مقابله با زلزله قدرتمند تغییراتی، چه واکنشی نشان می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی