ماهواره نور

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به سخنان کارشناسان مختلف این کشور درباره پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا نوشت که پرتاب ماهواره به فضا یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و در صورتی که ایران بخواهد می‌تواند از آن فراتر رود.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در مقاله‌ای به دستاورد اخیر ایران در پرتاب موفق ماهواره نظامی به فضا پرداخت.

این روزنامه آمریکایی در مقاله خود نوشت که مقامات و کارشناسان آمریکایی معتقدند که پرتاب این ماهواره نقطه عطفی در سیستم سوخت موشک ماهواره بر را نشان می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود تلاش کرد تا برنامه صلح‌آمیز فضایی ایران را تهدیدی برای اروپا و آمریکا جلوه دهد و مدعی شد: «پرتاب این ماهواره چیزهای بیشتری را آشکار کرد که از همین فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌هایی استفاده کرد که قابلیت رسیدن به اروپا و آمریکا را دارد.»

«فابیان هینز» کارشناس مرکز «جیمز مارتین» درباره مطالعات عدم اشاعه درباره پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا گفت: «این یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و آنها در صورتی که بخواهند می‌توانند فراتر از آن بروند.»

این کارشناس آمریکایی نیز مدعی شد که ایران از طریق برنامه فضایی خود به دنبال دستیابی به فناوری موشک‌های بالستیک دور برد است.

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود نوشت که کارشناسان کنترل تسلیحاتی معتقدند که ایران توسعه فناوری موشکی پیچیده را متوقف نخواهد کرد و در گام بعدی به توسعه فناوری سوخت جامد برای موشک خواهد پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی