ترامپ

ترامپ قطعنامه ای دو حزبی با هدف کاهش اختیار و قدرت ریاست جمهوری برای بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران را وتو کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از سی اِن اِن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به قطعنامه «اختیارهای جنگی علیه ایران» رأی منفی داد.

این قطعنامه، محصول تلاش مشترک دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بود که با هدف کنترل قدرت و اختیارهای رئیس جمهور در زمینه بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران بدون تأیید و کسب مجوز از کنگره، تدوین شده بود.

ترامپ با صدور بیانیه ای این قطعنامه را «بسیار توهین آمیز» خواند و استدلال کرد که این لایحه «بر عدم برداشت صحیح از واقعیتها و قوانین استوار است».

گفتنی است ترامپ از مدتها پیش تهدید کرده بود که این قطعنامه را وتو خواهد کرد؛ در حالی که پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که کنگره برای لغو وتوی ترامپ فاقد رأی کافی است.

شایان ذکر است تصویب این قطعنامه که نخستین بار از سوی سناتور «تیم کاین» دموکرات از ایالت ویرجینیا و متعاقب دستور ترامپ برای حمله به کاروان نظامی حامل سردار سپهبد «شهید قاسم سلیمانی» در ماه ژانویه ارائه شد، نشاندهنده انتقادی جدی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا است و بر حمایت کنگره از تلاشها در جهت مهار و کنترل اختیارهای جنگ افروزی قوه اجرایی و ریاست آن تأکید می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی