پاتریوت

وزیر خارجه ترامپ مدعی شد خروج موشک‌های پاتریوت از عربستان سعودی ارتباطی به کاهش جهانی قیمت نفت ندارد و تنها یک جابجایی نیروها بوده است.

به گزارش ایران پژواک، مایک پمپئو روز جمعه در گفت‌وگو با «بن شاپیرو شو» این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که «روز گذشته آمریکا اعلام کرد موشک‌های پاتریوت خود را از عربستان سعودی خارج خواهد کرد.

این پیش فرض مطرح می‌شود که ایران با توجه به تضعیف وضعیت اقتصادی و همه‌گیری آن دیگر تهدیدی برای عربستان سعودی نیست اما فرضیه دیگری هم مطرح است و آن اینکه برای فشار به عربستان سعودی به منظور کاهش عرضه نفت این کار انجام شده است. دلیل این اقدام آمریکا چیست»؟

وی افزود: این موشک‌های پاتریوت برای مدتی آنجا بوده‌اند. لازم است نیروهای آن بازگردند. لازم است آنها موقعیتشان را تغییر دهند. جزئیات بیشتر را به وزارت دفاع واگذار می کنم.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: این اقدام به معنای کاهش تهدیدهای ایران نیست که ای کاش چنین می‌بود. کاش جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را تغییر داده بود اما تهدید همچنان باقی است.

پمپئو اضافه کرد: همچنین به معنای کاهش حمایت از پادشاهی سعودی نیست و هر کاری که بتوانیم برای فراهم کردن امنیت و سیستم‌های دفاع هوایی آنها تا ایران نتواند آنان را تهدید کند، انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این به هیچ وجه تلاشی برای فشار آوردن به آنها با توجه به مسائل جهانی نفت نیست، این یک چرخش طبیعی نیروها بود و فکر می‎‌کنم حکومت ایران هم این را می‌داند.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: آنها می‌توانند ببینند که ما هنوز توانایی کافی برای ادامه فعالیت‌های فشار حداکثری و بازدارندگی در منطقه را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی