• ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
  • کد خبر: 15383
سرمایه‌گذاری

یک کارشناس بازار سرمایه به بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد و گفت: گروه سرمایه‌گذاری‌ها، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و کانی‌های معدنی می‌توانند نسبت به سایر صنایع نقدینگی بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

به گزارش ایران پژواک، «علی صادقین» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با ایرنا به اصلاح شاخص بورس اشاره کرد و افزود: چند فاکتور در اصلاح معاملات اخیر بورس تاثیرگذار بود، در ابتدا با توجه به اینکه کانال یک میلیون واحد، عددی رویایی برای شاخص بورس تلقی می‌شد بنابراین با ورود به این کانال بازار در انتظار اصلاح است.

وی ادامه داد: ثبات مشخصی برای شاخص یک میلیون واحد وجود نداشت و انتظار هم می‌رفت شاخص با ورود به این کانال چند روزی را درجا بزند.

صادقین با بیان اینکه حداقل ٦٠ درصد از سهم‌های موجود در بازار بالاتر از ارزش ذاتی خود قیمت داشتند، گفت: بازار در انتظار اصلاح برای اینگونه سهم‌ها بود و افت قیمت آنها از قبل پیش‌بینی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه روند بازار به گونه‌ای است که احتمال ادامه اصلاح در شاخص بورس وجود دارد، افزود: نباید در انتظار ریزش شاخص بورس مانند سال ٩٢ بود، فاکتورهایی مانند نرخ دلار و نرخ رشد تورم که تعیین کننده عوامل بنیادی بازار هستند و در شرایط فعلی ریزش قیمت دلار پیش بینی نمی شود. 

به گفته وی، بازگشایی سهم‌هایی مانند سایپا از جمله عومل تاثیرگذار بر اصلاح چند روز اخیر شاخص بورس بود که باعث شد جریان نقدینگی را به سمت خود جذب کنند.

صادقین اظهار داشت: تا حدودی انتظار تورمی برای بازارهایی مانند ارز، مسکن و طلا زیاد شده و با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران در کشور ریسک‌گریز هستند به همین دلیل به سمت ذخیره سود در بازار سهام رفتند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در معاملات دو روز گذشته بورس شاهد سهامداران حقیقی مضطرب و نگرانی بودیم که از ترس ریزش شاخص بورس با اندک اصلاحی که در بازار ایجاد شد به سمت فروش سهام خود رفتند و باعث افزایش شتاب در اصلاح شاخص بورس شدند.

وی اظهار داشت: ارزیابی معاملات بورس نشان‌دهنده این است که روند کنونی معاملات معقول است و در میان مدت جایگزین بهتری از بورس برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

صادقین معتقد است، به طور حتم بازار ارز مورد کنترل قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد از روزهای آینده دوباره شاهد برآیند ورود نقدینگی به بورس باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که جای نگرانی برای روند میان مدت و بلندمدت معاملات بورس وجود ندارد اما قطعا شاهد اصلاح موقتی در بازار خواهیم بود.

وی گفت: دولت و تمامی ارکان نظام مانند بانک مرکزی و قوه قضاییه ارزیابی خود از روند معاملات بورس را مثبت اعلام کردند و سرمایه‌گذاری در این بازار را منطقی می‌دانند.

صادقین با تاکید بر ادامه روند صعودی شاخص بورس افزود: سهم‌هایی که به نسبت از رشد بازار جا ماندند و افزایش سرمایه دارند شاهد ورود نقدینگی بیشتری نسبت به سایر سهم‌ها خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی