سرگئی ریابکوف

«سرگئی ریابکوف» هشدار داد اقدامات آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی و آغاز تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به بحران در شورای امنیت سازمان ملل منجر شود.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که اقدامات آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی و آغاز تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به بحران در شورای امنیت سازمان ملل منجر شود.

به گفته ریابکوف؛ هیچکس نباید قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به صورت انتخابی اجرا کند.

ریابکوف همچنین با انتقاد از آمریکا در خروج از برجام گفت: این واشنگتن است که دو سال پیش از توافق هسته‌ای خارج شد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و در چنین شرایطی، تلاش برای فعال‌سازی ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها که در این قطعنامه گنجانده شده است، اقدامی سودجویانه است.

معاون وزیرخارجه روسیه علاوه بر این هشدار داده است که آمریکا راه آسانی در پیش نخواهد داشت و در صورت اقدامات یکجانبه آمریکا، بحران بعدی در شورای امنیت سازمان ملل و کل مجموعه سازمان ملل محتمل است.

تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر سال جاری به پایان می‌رسد و آمریکا تلاش می‌کند این تحریم‌ها را تمدید کند.

پیش از این رویترز به نقل از دیپلمات‌های ارشد شورای امنیت همراهی روسیه و چین با اقدامات آمریکا را بعید ارزیابی کرده بود.

پیشتر نیز دیپلمات ارشد یکی از کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت که نامش فاش نشد، به خبرنگار رویترز گفته بود که تلاش آمریکا در شورای امنیت نتیجه چندانی به همراه نخواهد داشت. این دیپلمات گفته بود که آمریکا نمی‌تواند هم از توافق هسته‌ای با ایران پا پس بکشد و هم در صورت نیاز خود به آن ارجاع دهد. ‌

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی