پمپیو

رئیس جمهور آمریکا در حال فشار به «مایک پمپئو» برای ترک صندلی وزارت خارجه است و به او پیشنهاد داده که در انتخابات مجلس سنا شرکت کند.

به گزارش ایران پژواک، پایگاه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حال فشار به «مایک پمپئو» برای ترک صندلی وزارت خارجه است.

در این گزارش گفته شده که ترامپ متمایل است که پمپئو از وزارت خارجه خارج شود و به همین خاطر او را تشویق کرده که کرسی مجلس سنا از ایالت کانزاس را در دست گیرد.

در این ارتباط گفته شده است که ترامپ در دو هفته گذشته در مورد این موضوع با پمپئو در کاخ سفید صحبت کرده و به وی گفته شما قطعاً می‌توانید کرسی را (در مجلس سنا) برای جمهوری‌خواهان حفظ کنید.

با این حال این گزارش در ادامه می‌گوید که پمپئو اما این پیشنهاد را در کرده و بر حضور خود در وزارت خارجه اصرار دارد.

گفته شده پیش بینی‌ها حاکی از عملکرد ضعیف جمهوری خواهان در مجلس سنا و احتمال از دست دادن اکثریت در این مجلس توسط هم حزبی‌های ترامپ در انتخابات آتی مجلس سناست.

قرار است پاییز امسال انتخابات مجلس سنا برگزار شود.

در صورت شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس سنا در نوامبر امسال، کنگره آمریکا به طور کامل در اختیار حزب دموکرات قرار خواهد گرفت و شرایط برای ترامپ بیش از پیش دشوار خواهد شد.

در حال حاضر دموکرات‌ها و مخالفان کاخ سفید در مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت را در دست دارند، اما مجلس سنا همچنان در کنترل جمهوری خواهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی