ادوارد فیلیپ

فرانسه اولویت نخست آمریکا در دریافت واکسن کرونا را رد و تاکید کرد که این واکسن باید کالایی عمومی برای تمام جهان باشد و دسترسی برابر همه کشورهای جهان به چنین واکسنی موضوعی بدیهی است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، فرانسه اولویت نخست آمریکا در دریافت واکسن کرونا را رد کرد.

در این ارتباط «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است که واکسن کووید -۱۹ باید کالایی عمومی برای تمام جهان باشد و دسترسی برابر همه کشورهای جهان به چنین واکسنی موضوعی بدیهی است.

این اظهارات نخست وزیر فرانسه پس از آن اعلام می‌شود که شرکت دارو سازی چند ملیتی «سانوفی» در فرانسه روز چهارشنبه از طریق «پل هادسون»، مدیر عامل خود اعلام کرده بود که واکسن احتمالی کرونا پس از تولید زودتر از دیگر کشورها در ایالات متحده توزیع می‌شود زیرا مقامات آمریکایی سرمایه‌گذاری مالی خوبی برای حمایت از تحقیقات علمی در این شرکت داروسازی انجام داده‌اند.

با این حال پس از اعتراضات علیه سخنان مدیرعامل شرکت دارو سازی چند ملیتی سانوفی، این شرکت اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا در پروژه تولید واکسن کووید ۱۹ مشارکت مؤثر داشته باشد از اولویت بخشی به توزیع اولیه واکسن در ایالات متحده صرف نظر خواهد کرد.

مواضع شرکت داروسازی مذکور حتی با واکنش منفی دولت فرانسه مواجه شد؛ به نحوی که «آنی یس پانیه-روناشه» معاون وزیر اقتصاد فرانسه روز پنجشنه تصمیم شرکت سانوفی برای اولویت بخشی به توزیع زودهنگام واکسن تولیدی در آمریکا را «غیرقابل قبول» خواند و تاکید کرد که فوراً برای طرح این موضوع با مسئولان شرکت تماس خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی