• ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
  • کد خبر: 15434
فرهاد مجیدی

خبرهای رسیده از داخل باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که قرارداد ۷ بازیکن در انتهای خردادماه امسال به پایان خواهد رسید و آن‌ها بر اساس قانون مهره‌های آزاد محسوب می‌شوند.

به گزارش ایران پژواک، مشکلات مالی، بلاتکلیفی بابت شرایط لیگ برتر و داستان خصوصی‌سازی از جمله دغدغه‌ها و دردسرهای استقلال طی دو ماه اخیر محسوب می‌شود؛ شرایطی که پرسپولیس هم به نوعی با آن دست به گریبان است. در این میان، اما خبرهای رسیده حکایت از آن دارد علاوه بر تمام مواردی که برشمردیم، مدیران و سرمربی استقلال حداکثر طی ۴۰ روز آینده با دردسر تازه‌ای نیز مواجه خواهند شد؛ مشکلی که البته تازگی ندارد و تقریباً هر سال در روزهای پایانی بهار و هفته آغازین تابستان تکرار می‌شود، مسئله‌ای مهم به نام پایان قرارداد بازیکنان. تکلیف نفرات مازاد تا حدی مشخص است و کاملاً باید به هر سرمربی حق داد تا تیمش را بر اساس اندیشه‌های تاکتیکی مورد نظرش ببندد. به هر حال استقلال این فصل توسط مجیدی بسته نشد و اگر این مربی فصل آینده نیز سکان هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده داشته باشد، قطعاً تحولاتی در فهرست بازیکنان صورت خواهد داد، اما مسئله مهم، مهره‌های کلیدی هستند که فرهاد تمایل ویژه‌ای بر حفظ آن‌ها دارد، اما قطعاً پس از اتمام قراردادشان، با پیشنهادات وسوسه‌انگیز سایر تیم‌ها به ویژه تیم‌های متمول شهرستانی مواجه می‌شوند و همین مسئله کار را برای مدیریت استقلال دشوار می‌کند.

پایان کار ۷ بازیکن

خبرهای رسیده از داخل باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که قرارداد ۷ بازیکن در انتهای خردادماه امسال به پایان خواهد رسید و آن‌ها بر اساس قانون مهره‌های آزاد محسوب می‌شوند. البته مذاکرات غیر رسمی با چهره‌های سرشناس لیگ مدت‌هاست که آغاز شده و این مسئله غیر قابل کتمان است. بدون شک چند بازیکن استقلال نیز در تیررس واسطه‌ها و رقبا قرار گرفته‌اند که اخبار آن را طی روزهای گذشته در خبرورزشی ملاحظه کردید. یکی از مسئولان باشگاه استقلال در این رابطه به خبرورزشی گفت: الان دقیقاً نمی‌دانم پایان خردادماه قرارداد شش بازیکن تمام می‌شود یا آن‌ها هفت نفر هستند، اما قدر مسلم باید برای حفظ‌شان تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود که در موردش فکر کرده‌ایم. البته اگر لیگ برتر ادامه پیدا کند، این نفرات باید تا آخرین مسابقه لیگ و جام حذفی فصل جاری در کنار سایر بازیکنان استقلال باقی بمانند ولی در رابطه با حضورشان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که قرار است مردادماه به صورت متمرکز برگزار شود باید از فدراسیون استعلام بگیریم.

هماهنگی با فرهاد

مدیران باشگاه استقلال مدعی‌اند که در رابطه با نقل و انتقالات کاملاً با فرهاد مجیدی هماهنگ هستند و پیرامون اتمام قرارداد بازیکنان‌شان نیز تدابیر لازم توسط مدیرعامل و سرمربی اتخاذ خواهد شد. به گفته مسئولان باشگاه، فهرست بازیکنانی که قراردادشان در انتهای بهار خاتمه پیدا می‌کند در اختیار فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد (به احتمال زیاد اکنون این کار انجام شده است) و هر کدام از آن‌ها که مورد نظر سرمربی باشند، به باشگاه دعوت خواهند شد تا پیرامون توافق با آن‌ها برای فصل جدید مذاکرات صورت بگیرد. البته خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که این گفتگوها از ابتدای هفته جاری به صورت محرمانه و چراغ خاموش آغاز شده است. به موازات همین مسئله، قاعدتاً استقلال باید مذاکره با بازیکنان مد نظر مجیدی در سایر تیم‌ها را نیز حداقل به صورت غیر رسمی آغاز کند؛ اتفاقی که شاید از نظر قوانین چندان مرسوم نباشد، اما نه تنها در فوتبال ایران بلکه تقریباً در تمام دنیا رخ می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی