• ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر: 15507
بهنام بهرامی

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از مرگ مشکوک هنرمند کاریکاتوریست ایرانی که پیش از این طرح کاریکاتور هولوکاستش بازتاب جهانی داشت، در کشور سوئیس خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست و دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «هولوکاست» درباره انتشار خبر مرگ ناگهانی بهنام بهرامی هنرمند کاریکاتوریست ایرانی ساکن سوئیس گفت: «بهنام بهرامی از جمله هنرمندانی بود که چندی پیش برای مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست اثر ارسال کرده بود. پس از آن بود که برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت.»

وی بیان کرد: «این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد اما عده‌ای از منافقین رد او را زدند و با شعارهایی مانند «مرگ بر بسیجی» سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند. مدتی بعد پلیس سوئیس، این هنرمند ایرانی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین موضوع تذکر جدی گرفت. همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می‌آید عده‌ای به او حمله می‌کنند و لپ تاپ و کیفش را می‌دزدند.»

شجاعی طباطبایی در ادامه گفت: «بهنام بهرامی پس از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه کرد و در نهایت آبان ماه سال ۹۸ تصمیم به بازگشت به ایران را می‌گیرد و به خانواده‌اش نیز این موضوع را اعلام می‌کند اما در بحبوحه‌ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی نیز خاموش بود و اوایل آذرماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می‌کند. نکته اینجاست که ۱۰ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده‌اش در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ «نامعلوم» ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است.»

وی به اینکه دولت سوئیس اجازه خروج پیکر شهید بهرامی را نداده و او را در ژنو به خاک سپرده است، اشاره کرد و افزود: «نمایندگان کنسولگری ایران در ژنو اعلام کردند دولت سوئیس از ارائه هرگونه اطلاعات درباره مرگ و مکان وقوع مرگ این هنرمند ایرانی سرباز زده‌اند و حتی لوازم شخصی ایشان را نیز تحویل نداده‌اند و چرایی این موضوع برای ما نیز مبهم است.»

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: «کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.»

این هنرمند ادامه داد: «از وزارت امور خارجه ایران تقاضا دارم نسبت به شهادت بهنام بهرامی پیگیر باشند. اتفاقاً نسبت به مرگ ناگهانی این هنرمند جوان که اهل مشهد نیز بود، هنرمندان مشهدی و دوستانش در این شهر واکنش‌هایی داشتند و امیدوارم این واکنش‌ها نتیجه‌ای داشته باشد.»

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: «من به شخصه و به عنوان دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست پیگیر جدی مرگ ناگهانی این جوان ایرانی خواهم بود.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی