میخائیل اولیانوف

روسیه به عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز با ایران توسط دولت ترامپ واکنش نشان داد و این اقدام را نشان دهنده وجود استاندارد دوگانه دانست.

به گزارش ایران پژواک، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر از عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز با ایران توسط دولت ترامپ به شدت انتقاد کرد.

اولیانوف در این ارتباط نوشت: واضح است که حقوق، همراه با تعهدات است و این ارتباط غیرقابل انکار مورد تأیید دیوان عدالت بین‌المللی می‌باشد.

دیپلمات روسی در ادامه گفته است: اما آمریکا واقعاً معتقد است که می‌تواند حقوق خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برجام را اجرا کند و به تعهداتش ذیل همان قطعنامه توجه نکند!

به گفته اولیانوف، آمریکا اصرار دارد که ایران ذیل NPT فقط موظف و ملزم است اما هیچ گونه حقی برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای آن هم حتی بر اساس بند چهارم اِن‌پی‌تی ندارد، اما این رفتار فقط یک استاندارد دوگانه نیست، بلکه تلاشی مذبوحانه برای بازنویسی قانون بین‌المللی است. اقدامی که مخصوصاً برای عدم اشاعه بسیار پر خطر است.

روز گذشته «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا از عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران خبر داد. در این ارتباط «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز، من پایان معافیت تحریم‌ها برای [همکاری در] پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شود، اعلام می کنم».

وزیر خارجه آمریکا در پیامی دیگر که متعاقب این پیام منتشر شد، نوشت: «من همچنین دو هدایت کننده اصلی برنامه غنی سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند: یا یک فعالیت صلح آمیز خارج از حوزه اشاعه [تسلیحات هسته‌ای] را دنبال کنند یا خطر تحریم شدن را بپذیرند».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی