ترامپ

اختلافات در میان جمهوری خواهان بر سر انتخابات دوباره «ترامپ» به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا بالا گرفته است.

به گزارش ایران پژواک، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز شنبه گزارشی را منتشر کرده که در آن از مخالفت گروهی از جمهوری خواهان برای معرفی «ترامپ» به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا خبر داده است.

در این گزارش گفته شده که گروهی از جمهوری خواهان با استناد به عملکرد ناموفق ترامپ در برابر بحران شیوع کرونا، مخالفت خود را با تعیین دوباره ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا اعلام کرده و معتقدند که ترامپ اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا در آمریکا انجام نداده است.

این گروه از جمهوری خواهان با هدف اعلام مخالفت خود با ریاست جمهوری دوباره ترامپ، آگهی تبلیغاتی را منتشر کرده‌اند که این آگهی «پروژه لینکلن» را به عنوان یک «کمیته اقدام سیاسی» علیه ترامپ معرفی می‌کند.

«پروژه لینکلن» پیش از این در اواخر سال ۲۰۱۹ با هدف جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ از سوی برخی چهره‌های برجسته جمهوری خواه و سابقا جمهوری خواه تأسیس شده بود، اما حال برای نخستین بار است که فاکس نیوز آگهی این کمیته را منتشر و پخش می‌کند، اگرچه آگهی مذکور دومین آگهی جمهوری خواهان مخالف ترامپ در قالب پروژه لینکلن است.

در آگهی منتشر شده از سوی جمهوری خواهان ناراضی از ترامپ، به اقدام «ژنرال آیزنهاور» در جنگ جهانی دوم اشاره شده که تاکید کرده بود در صورت شکست در جنگ آماده برعهده گرفتن مسئولیت این شکست پس از جنگ خواهد بود و پس از اشاره به این اظهارات آیزنهاور، اظهارات ترامپ مورد مقایسه قرار گرفته که در ابتدای شیوع کرونا در جریان نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به سوالی گفته بود که او مسئولیت شیوع همگانی این ویروس را برعهده نخواهد گرفت.

جمهوری خواهان مطرحی همچون «جورج کونوی» که همسرش «کلیان کونوی» در تیم مشاوران ترامپ در کاخ سفید حضور دارد و همچنین «جان ویور»، «استیو اسمیت» و «ریک ویلسون» که در تیم مشاوران «جان مک کین» حضور داشته‌اند از جمله پایه گذاران جمهوری خواهان ناراضی و مخالف با ترامپ هستند که «پروژه لینکلن» را کلید زده‌اند.

با این حال فاکس نیوز در گزارش خود اشاره بیشتری به جزئیات درباره پایگاه و میزان تأثیرگذاری کمپین جمهوری خواهان مخالف ترامپ نداشته، اما گزارش‌ها در حال حاضر حاکی از افول قابل توجه جایگاه ترامپ در رقابت با نامزد دموکرات‌ها با توجه به شکست سیاست‌های سیاسی و اقتصادی او دارد که بویژه این شکست‌ها به تازگی در جریان بحران شیوع کرونا در آمریکا دوچندان شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی