علی ربیعی

سخنگوی دولت در یادداشتی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگزان و بازنشستگان تاکید کرد که سیاست‌گذاری متناسب برای بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان علاوه بر ایجاد تعادل اجتماعی، وظیفه اخلاقی و انسانی برای ما است.

به گزارش ایران پژواک، متن یادداشت علی ربیعی در اینستاگرام به شرح زیر است:

«سِمَتی لذت‌بخش

امروز در جمع بازنشستگان کارگری فرصت خوبی برای گفت و گو حاصل شد. با تعدادی از این دوستان بازنشسته، سال‌هاست که آشنایی دارم. در طول جلسه، به چهره‌هایشان که نگاه می کردم ذهنم به سال‌های دور و جلسات کارگری سفر می‌کرد. سیمای آنها جوان و بشاش در لباس کارگری در خاطرم جان می‌گرفت.

متاسفانه طی سالیان زیادی قدرت خرید کارگران و بازنشستگان از افزایش قیمت‌ها عقب‌ مانده است. ما در دولت یازدهم سعی کردیم استراتژی پیشی گرفتن حقوق و مستمری بر تورم را دنبال کنیم. تحریم بیشترین لطمه را به طبقات فرودست زد از یک سو با به هم خوردن تعادل‌های اقتصادی، تورم مهار شده سرکشی کرد. در کنار آن، اقتصاد کوچک‌تر شد و امکان اشتغال فزاینده از دست رفت. کاهش ارز، هم بر میزان تولید و هم بر دستمزد و تورم جدید تاثیر گذاشت.

ما نیازمند سیاست‌گذاری متناسب برای بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان هستیم. این سیاست‌ها علاوه بر ایجاد تعادل اجتماعی، وظیفه اخلاقی و انسانی برای ما هست. امیدواریم شرایطی فراهم شود که بازنشستگی و آرامش و سلامتی مکمل هم شوند.

در کشاکش این سال‌ها احکام زیادی گرفته‌ام، از اولین حکم نماینده کارگران در شورای عالی کار تا وزارت‌ اما لذت بخش‌ترین حکمی که تاکنون دریافت کرده‌ام، حکم مشاوره ‌ای  بود که امروز کانون بازنشستگان به من اعطا کردند. این حکم چقدر حالم را خوب کرد.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی