• ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
  • کد خبر: 15924
حسن روحانی

در پی درخواست وزیر ورزش و جوانان جهت اصلاح ضوابط سنی برای اعطای وام ازدواج، رئیس جمهور دستور رسیدگی و اصلاح قانون مربوطه در این زمینه را داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، چندی پیش مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان با پیگیری معاونت امور جوانان و دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نامه‌ای برای رئیس جمهور ارسال کرد مبنی بر اینکه؛ بررسی‌های تحلیلی به عمل آمده در خصوص افزایش وام ازدواج طی چند سال گذشته کمک شایانی به ازدواج این قشر نکرده و حتی شاهد ازدیاد مواردی از قبیل خرید و فروش وام، ازدواج اجباری، طلاق و ازدواج مجدد با هدف اخذ تسهیلات مذکور و… شده است.

در این نامه وزیر ورزش و جوانان آورده است: به استناد گزارشات دریافتی از بانک مرکزی، بررسی‌های میدانی و نیز رصد اخبار رسانه‌ها مبنی بر تحلیل آماری وام‌های پرداختی، تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و زیر ۱۵ سال که خارج از عرف سن مناسب فرزندآوری هستند رو به افزایش است که با عنایت به هدف دولت از این امر در راستای تسهیل ازدواج بهنگام جوانان، خواهشمند است دستور فرمائید ضوابط و قوانین مرتبط با اعمال محدودیت سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و اعطای این تسهیلات صرفاً برای ازدواج نخست به عنوان مصوبه دولت بررسی و به بانک مرکزی ابلاغ گردد.

در جواب این نامه حسن روحانی رئیس جمهور به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور اصلاح آیین‌نامه یا قانون سن افراد متقاضی وام ازدواج را داد.

روحانی در این نامه نوشت: «فورا آئین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی