• ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
  • کد خبر: 15941
موشک

در ادامه تنش ها در شبه جزیره کره، کره‌شمالی به سئول هشدار داد: اگر اتهام‌زنی ادامه یابد، کره‌جنوبی را به دریای آتش تبدیل می‌کنیم.

به گزارش ایران پژواک، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز چهارشنبه از همسایه جنوبی خود خواست تا از متهم کردن پیونگ یانگ و تحمیل مسئولیت تخریب دفتر ارتباط بین دو کشور خودداری کند.

کره شمالی در این خصوص هشدار که در غیر این صورت سئول را به «دریای آتش» تبدیل می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این باره اعلام کرد که مقامات کره جنوبی نباید پیونگ‌یانگ را مسئول تخریب دفتر ارتباط بین دو کره اعلام کند، زیرا ابتدا سئول بود که توافقنامه را نقض کرد و در صورت ادامه اتهام زنی ها، کره شمالی گزینه تبدیل سئول به دریای آتش را در نظر خواهد گرفت.

گفتنی است، کره شمالی روز گذشته دفتر ارتباطات دو کشور در مرز با کره جنوبی را منفجر کرد. این اقدام کره شمالی در ادامه تنش‌های پیونگ یانگ و سئول انجام شده است.

در همین رابطه کره شمالی با تأیید منفجر کردن دفتر هماهنگی سئول-پیونگ‌یانگ در مرز دو کره از قطع تمامی ارتباطات با کره جنوبی خبر داد.

این در حالی است که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی روز دوشنبه از همسایه شمالی خود خواست تا به تلاش‌ها برای رسیدن به صلح میان دو کشور وفادار بماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی