بیمه بیکاری

مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود ۸ هزار و ۲۸۶ داوطلب ثبت نام کرده است و همچنین ۱هزار و ۴۹۷ نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت نام کرده که تعداد جذب شدگان شغل اولی مطابق آمار وزارت کار از زمان آغاز این طرح حدود ۷هزار و ۳ نفر است.

به گزارش ایران پژواک، وزارت کار طرحی را دنبال می‌کند که به موجب آن به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند ۳۰درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است که هم اکنون در ۹ استان کشور به اجرا درآمده است. در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده است.

یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به قوانین موجود، سرمایه‌گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع بوده و بر این اساس سیاستهای اشتغالی که وزارت کار به منظور گشایش اشتغال دنبال می‌کند در جهت ارائه مشوق‌ها و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

 اکنون  این طرح در استان های بوشهربا ۱۰.۲درصد بیکاری، خراسان جنوبی با ۶درصد بیکاری، سیستان و بلوچستان با ۱۱.۳درصد بیکاری، کرمانشاه با ۱۷.۹درصد بیکاری، کردستان با ۲۰درصد بیکاری، کهکیلویه و بویراحمد با ۱۰درصد بیکاری، لرستان با ۱۶.۸درصد بیکاری، ایلام با ۷.۰ درصد بیکاری و چهارمحال بختیاری با ۱۴.۵ درصد بیکاری  اجرا میشود و مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود ۸ هزار و ۲۸۶ داوطلب ثبت نام کرده است و همچنین ۱هزار و ۴۹۷ نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت نام کرده اند که تعداد جذب شدگان شغل اولی مطابق آمار وزارت کار اززمان آغاز این طرح حدود ۷هزار و ۳ نفر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی