آژانس امنیت ملی

رؤسای «سازمان اطلاعات مرکزی» و «آژانس امنیت ملی» آمریکا در نشستی با حضور مقامات بلندپایه کنگره، اطلاعاتی در خصوص جایزه ادعایی روسیه برای کشتار نظامیان آمریکا در خاک افغانستان ارائه کردند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از الجزیره، «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «پل ناکاسون» مدیر آژانس امنیت ملی این کشور روز پنج شنبه جهت ارائه اطلاعاتی در خصوص جایزه ادعایی مسکو برای کشتار نظامیان آمریکا در خاک افغانستان، در عمارت کنگره با رهبران مجالس نمایندگان و سنا یک نشست اطلاع رسانی برگزار کردند.

شایان ذکر است که با افزایش تقاضا برای وضع تحریمهای جدید علیه روسیه، این مقامات اطلاعاتی آمریکا برای ارائه توضیحات در خصوص این موضوع از سوی اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تحت فشار قرار گرفته اند.

گفتنی است رسانه های خبری آمریکا به تازگی گزارشی منتشر کرده اند مبنی بر آنکه نهادهای اطلاعاتی این کشور در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که ارتش روسیه به وابستگان نظامی طالبان برای کشتن نظامیان آمریکا و نیروهای ائتلاف در خاک افغانستان پیشنهاد جایزه داده اند. این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با بی اهمیت خواندن این گزارشها، آنها را یک شوخی احمقانه خواند.

در همین ارتباط، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «من قصد ندارم در مورد این نشست چیزی بگویم، اما باور دارم که رئیس جمهور [ترامپ] نزد [رئیس جمهور روسیه] ولادیمیر پوتین به اندازه کافی استوار و قاطع نبوده است».

پیش از برگزاری این نشست، «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز که از منتقدان سرسخت ترامپ بوده و او را برای مقام ریاست جمهوری فردی نالایق می داند- ابراز امیدواری کرد که در مورد این ادعای مطرح شده علیه روسیه «حقیقت» را دریابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی