وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا به حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های تأسیسات هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد.

به گزارش ایران پژواک، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا نوشت که این وزارتخانه در حال رصد گزارش‌های مربوط به وقوع آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات هسته‌ای ایران [نظنز] است.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمریکا که متعاقب این حادثه منتشر شد، آمده است: «این رویداد، مجدداً این نکته را یادآوری می‌کند که رژیم ایران چگونه به جای [رسیدگی به] نیازهای مردم همچنان برنامه هسته‌ای منحط خودش را در اولویت قرار می‌دهد».

گفتنی است بامداد پنج شنبه (دوازدهم تیرماه) یک سوله در سایت هسته‌ای نطنز دچار حریق شد که عملیات اطفا با موفقیت در این سایت انجام شد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه خبر در مورد حادثه رخ داده در تأسیسات غنی سازی نظنز اظهار داشت: «حادثه‌ای در سایت نطنز در بامداد پنج شنبه داشتیم که یکی از سوله‌های ما که در فضای باز است، دچار حادثه شد». وی ادامه داد: «این سوله فاقد مواد هسته‌ای بوده و آلودگی هم وجود ندارد».

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: «این نکته را نیز باید بیفزائیم که در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی