لبنان

یک رسانه عرب زبان با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی لبنان به نقش آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و شیخ نشینان خلیج فارس در آن پرداخته و درباره وقوع جنگ داخلی که بسیار خطرناک خواهد بود، هشدار داد.

به گزارش ایران پژواک، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به شرایط اقتصادی نابسامان لبنان آورده است: فروپاشی اقتصادی لبنان شروع شده و همه خطوط قرمز را پشت سرگذاشته است و اعلام ورشکستگی با توجه به شکست مذاکرات با نمایندگان صندوق بین المللی پول، و نیز مخالفت کشورهای کمک کننده مانند آمریکا، فرانسه، عربستان و انگلیس با هر گونه کمک مالی نجات بخش، نزدیک است.

این رسانه می‌نویسد: کشورهای آمریکا، فرانسه، عربستان و انگلیس به این بهانه کمکی به لبنان نمی‌کنند که اصلاحات اقتصادی انجام نگرفته است. شاهد صف طولانی در برابر نانوایی‌ها هستیم و برخی به بستن راه‌ها و آتش زدن لاستیک روی آورده اند.

رأی الیوم بیان کرد: توطئه ای در کار است که هدفش گرسنه نگه داشتن ملت لبنان و به ویژه فقرای آن که اکثریت را تشکیل می‌دهند، است. هنگامی که لیر لبنان ۸۰ درصد از ارزش خود را ظرف چند ماه از دست می‌دهد و در بازار سیاه هر دلار ۹۰۰۰ لیر است و بر اساس ارزیابی‌های رسمی ۵۰ درصد از ملت لبنان حداقل زیر خط فقر هستند و طبقه متوسط زیر فشار هستند؛ مفهومش این است که لبنان به سوی انفجار و هرج و مرج و چه بسا جنگ داخلی، پیش می‌رود.

این رسانه آورده است: جیمز جفری فرستاده آمریکا در سوریه، افتخار می‌کند که دولت آمریکا در ورای فروپاشی ارزش لیر سوریه است به طور قطع آمریکا، در ورای فروپاشی شتابزده لیر لبنان هم هست و عوامل آمریکا اعم از بازرگانان و سرمایه دارانی که بر بخش بانکی سیطره دارند در این موضوع دست دارند و گواه آن هم اذعان «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا به همسویی بانک مرکزی لبنان و رئیس آن با خواسته‌های آمریکا علیه حزب الله لبنان است.

رأی الیوم می‌نویسد: در برخی کشورها که با دخالت مستقیم آمریکا ارزهای این کشورها با مشکل روبرو شدند مانند ترکیه، برخی دوستان، میلیاردها لیر به اقتصاد ترکیه تزریق کردند و بانک‌ها برای تقویت لیر ترک، میلیاردها دلار تزریق کردند اما آنچه در لبنان رخ می‌دهد کاملاً برعکس است زیرا میلیونرها یا بیشتر آنها در لبنان بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به حساب‌های خارجی منتقل کرده اند و کشورهای کمک کننده اعم از اروپایی یا شیخ نشینان خلیج فارس از لبنان رویگردان هستند و نمی‌خواهند به گرسنگان لبنانی که به دنبال رفع گرسنگی خود هستند، گوش بدهند و توجهی کنند.

این رسانه آورده است: می‌خواهند که لبنان را از سوئیس خاورمیانه به بنگلادش تبدیل کنند و مبالغه نیست اگر بگوییم که وضع بنگلادش از وضع کنونی لبنان بهتر است. هدف توطئه، ساقط کردن دولت حسان دیاب و غرق کردن این کشور در بحران و ایجاد هرج و مرج به بهانه اینکه این دولتی که به سختی تشکیل شده، دولت حزب الله است.

رأی الیوم می‌نویسد: خبری در روزنامه البناء لبنان نزدیک به محور مقاومت منتشر شده است مبنی بر اینکه ایران آماده است تا با ارسال کشتی‌های خود به سمت لبنان محاصره اعمال شده از سوی کشورهای عربی و غربی علیه بیروت را بشکند. ایران آماده است تا کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت را به سمت لبنان ارسال کند.

این رسانه اعلام کرد: ایران ملت لبنان را رها نخواهد کرد. آمریکا با هماهنگی رژیم غاصب صهیونیستی لبنان را به سوی جنگ داخلی سوق می‌دهند اما کسانی که در راستای جنگ داخلی در لبنان حرکت می‌کنند، بدانند که اگر جنگ داخلی دیگری رخ دهد به مراتب خطرناک‌تر از جنگ داخلی قبلی که ۱۵ سال به درازا انجامید، خواهد بود.

رأی الیوم نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به صراحت اعلام کرد و بارها آنها را تکرار کرد که لبنان گرسنه نخواهد ماند و به زانو در نمی‌آید و مقاومت از سلاحش دست نخواهد کشید. امیدواریم که این پیام به طرف‌های مربوطه یعنی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و عوامل لبنانی آنها قبل از اینکه زمان از دست برود، رسیده باشد زیرا اگر اوضاع به مرحله انفجار برسد، احدی را مورد استثنا قرار نمی‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی