• ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
  • کد خبر: 16227
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در حین خواندن سرود ملی آمریکا پیش از آغاز مراسم چهارم ژوئیه، مرتکب اشتباه بزرگی شد و پروتکل‌ها را بر هم زد.

به گزارش ایران پژواک از اکسپرس، دونالد ترامپ و همسرش ملانیا ترامپ، جمعه شب قبل از آغاز مراسم روز استقلال در سراسر آمریکا، به داکوتای جنوبی سفر کردند. پیش از شروع سخنرانی‌ها و مراسم آتش‌بازی، رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا به منظور خواندن سرود ملی در فضای باز، به کوه راشمور رفتند.

همزمان با پخش سرود "پرچم پرستاره"، تصویر ترامپ در حالی ضبط شده که با دست راست بالای ابروی راست خود درود می‌فرستد- به جای آنکه مانند ملانیا دست خود را بر روی قلبش قرار دهد.

این اشتباه، شور بزرگی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد.

اندرو فینبرگ، خبرنگار کاخ سفید "نیوزویک" در توییتر نوشت: "آیا کسی می‌تواند به دونالد ترامپ توضیح دهد که به عنوان یک شهروند، و نه یک سرباز کهنه‌کار، باید در حین پخش شدن سرود ملی، دستش را جلوی سینه‌اش نگه دارد؟!"

کاربر دیگری نوشت: "هیچ موقع به خدمت سربازی نرفته‌ام اما به معنی واقعی کلمه از هر سربازی که به آن برخوردم، پرسیدم و همه آن‌ها اتفاق نظر داشتند که ترامپ نباید درود بفرستد".

یک آمریکایی عصبانی دیگر نوشت: "ترامپ هر روز به طرق جدیدی ما را شرمنده می‌کند".

مقررات پرچم آمریکا بیانگر آن است که افراد حاضر در سرود ملی بایستی روبه‌روی پرچم بایستند.

شهروندان باید در حالی که دست راست خود را روی سینه نگه داشته‌اند، به پرچم توجه کنند، در حالی که پرسنل نظامی در یونیفرم و سربازان نیز باید در حین پخش شدن سرود ملی، درود نظامی بفرستند.

مقررات پرچم به قانون آمریکا ضمیمه شده، اما الزام‌آور نیست و مجازاتی بابت سرباز زدن از آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی