کرونا

بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان حالا شواهد تازه‌ای از وجود نمونه غیرفعال این ویروس در فاضلاب اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای جهان پیدا شده است.

به گزارش ایران پژواک، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان تحقیقات زیادی برای پیدا کردن منشأ این ویروس صورت گرفت و حالا اثبات شده است که منشأ این ویروس در کشور چین نبوده است.

دکتر تام جفرسون، کارشناس یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که احتمالا نمونه غیرفعال ویروس کرونا در جهان وجود داشته است و شرایط محیطی باعث فعال شدن آن شده، با وجود اثبات این نظریه مشخص می شود کشور چین منشأ پیدایش ویروس نبوده است.

مرکز CEBM در دانشگاه آکسفورد درباره نمونه فاضلاب کشور اسپانیا سخن گفته که بر مبنای آن ویروس‌شناسان این کشور اعلام کرده‌اند در نمونه فاضلاب این کشور کووید ۱۹ به صورت غیر فعال وجود داشته است. این نمونه فاضلاب متعلق به مارس ۲۰۱۹ ، یعنی ۹ ماه قبل انتشار کرونا در چین بوده است.

همین موضوع کنجکاوی ویروس‌شناسان سایر کشورها را برانگیخت که به دنبال تحقیقات تازه این دانشمندان مشخص شد نمونه غیر فعال این ویروس در فاضلاب شهرهای مختلف ایتالیا و برزیل هم وجود داشته است آن هم پیش از شیوع این ویروس در چین.

ویروس‌شناسان معتقدند همواره نمونه غیر فعالی از ویروسها در جهان وجود دارد که شرایط محیطی باعث فعال شدن آنها می شود و کووید ۱۹ هم در دسته این ویروسها بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی