• ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 16260
طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۲۸ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹میلیون و ۹۵۰هزار تومان است.

به گزارش ایران پژواک از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۹۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۲۳۹ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۲۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۷۹ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۱ هزار و ۷۵۰ تومان، یورو ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۱۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش  ۲۰۰تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند،

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار تومان است.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت‌ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکوردهای بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را برای کمتر از ۲۰۰۰ دلار،  ۲۱ هزار و ۲۵ تومان و ۹ ریال، قیمت یورو را ۲۳ هزار و ۷۸۰ تومان و ۸ ریال  و قیمت پوند انگلیس را ۲۶ هزار و ۲۸۹ تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

همچنین قیمت خرید دلار برای بیش از ۲۰۰۰ دلار، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

شعب منتخب بانک‌ها که مسئولیت فروش ارز مسافرتی را برعهده دارند، فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۲۴ هزار و ۶۰۹ تومان  می‌فروشند. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی