• ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر: 16336
ترامپ

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که اتفاقاتی درباره ونزوئلا رخ خواهد داد اما به جزئیات طرح‌ها و اقدامات احتمالی خود درباره آن کشور اشاره‌ای نکرد.

به گزارش ایران پژواک، ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌ای با شبکه اسپانیایی‌زبان «نوتیسیاس تلموندو» اظهار داشت: چیزهایی درباره ونزوئلا رخ خواهد داد. این تنها چیزی است که می‌توانم به شما بگویم.

آمریکا از یک سو تحریم‌های شدیدی علیه ونزوئلا وضع کرده و از سوی دیگر، خوان گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رییس جمهوری موقت آن کشور به رسمیت شناخته است.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده اند.
نیکولاس مادور رییس جمهوری ونزوئلا همواره آمریکا را به تلاش برای توطئه علیه دولت خود و کشورش متهم کرده است.

دولت ونزوئلا دو ماه پیش اعلام کرد که اقدام «مزدوران تروریست» برای ورود از طریق کلمبیا به این کشور را خنثی و دو فرد آمریکایی را در این رابطه دستگیر کرده است.

تلویزیون ونزوئلا ویدیویی از اعترافات یک نظامی سابق آمریکایی منتشر کرد که گفته بود با یک شرکت امنیتی در ایالت فلوریدا قرارداد بسته است تا گروهی از معارضان ونزوئلایی را در کلمبیا آموزش دهد.

این نظامی سابق آمریکایی که «لوک دنمان» نام دارد، همچنین گفت که هدف وی از آموزش این دسته از معارضان، آن بود تا آنها را برای تصرف فرودگاه کاراکاس و اسیر کردن مادورو آماده کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی