• ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر: 16356
استقلال

استقلال فرهاد مجیدی در نیمه ی دوم دیدار مقابل تراکتورسازی دست به تغییر سیستم زد.

به گزارش ایران پژواک، در دیدار پایانی هفته ی بیست و چهار لیگ برتر، استقلال و تراکتورسازی به نتیجه تساوی بدون گل، رضایت دادند. شاید بجز کلین شیت حسینی مهمترین اتفاق این دیدار، تغییر سیستم استقلال از ۳۵۲ به ۴۳۳ بود. 

در ابتدای فصل و با حضور آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی بر روی نیمکت استقلال، این مربی به دنبال یافتن بهترین ترکیب و سیستم برای ارنج تیمش بود. او در بازیهای ابتدایی لیگ برتر مقابل ماشین سازی، فولاد و نفت مسجدسلیمان با انتخاب سیستم ۴ دفاعه به زمین مسابقات رفت تا اینکه در چهارمین دیداری که تجربه ی سرمربی گری استقلال را داشت، در شهرآورد تهران دست به یک کار ریسکی زد و تیمش را با سیستم ۳۵۲ روانه ی میدان کرد. هرچند استقلال دربی را به پرسپولیس باخت، اما تیم استراماچونی با این سیستم بازی بهتری را ارائه داد و این مربی ایتالیایی تا آخرین دیداری که هدایت آبی پوشان را به عهده داشت، با همین سیستم تیمش را روانه ی بازیها کرد.

پس از خروج استراماچونی از استقلال و آمدن مجیدی، یکی از سوالات مهم نحوه ی سبک بازی آبی های پایتخت بود. مجیدی ترجیح داد به سیستمی که تیمش نصف فصل را با آن بازی کرده، دست نزند و تیمش را در تمامی بازیها با همان سیستم ۳۵۲ که استقلالی ها به آن عادت کرده بودند، روانه ی بازیها کند. مجیدی در ابتدا نتایج خوبی با استقلال گرفت، اما پس از دربی ورق برگشت و کسب نتایج نامطلوب استقلال شروع شد.

در نیمه ی اول دیدار شب گذشته ی استقلال و تراکتورسازی، شاگردان مجیدی ابتدا با همان سیستم ۳۵۲ به بازی آمدند. در نیمه ی نخست، استقلال با ۳ مدافع خود به نام های دانشگر، چشمی و غلامی و همان سیستم قبلی پای به نبرد حساس با تبریزی ها گذاشت. اما در نیمه ی دوم، مجیدی تصمیم به تغییر سیستم تیمش گرفت. او دانشگر را به سمت راست خط دفاعی تیمش برد، روزبه و عارف غلامی را به عنوان دفاع وسط قرار داد و به میلاد زکی پور در پست دفاع چپ ماموریت داد. او همچنین در خط حلو هم  کریمی را به راست برد و  با استفاده از ریگی در مرکز هافبک  از رضاوند به جای دشتی بعنوان هافبک بازی گرفت.

این تغییر سیستم تیم مجیدی، احتمالا به معنای پایان دوره ی سیستم ۳۵۲ استراماچونی است که مجیدی نیز در شروع مجدد تمرینات پس از کرونا، روی آن کار کرده بود ولی شاید چون تیمش هنوز به آمادگی کامل برای بازی با این سیستم نرسیده بود، ترجیح داد در دو بازی مقابل با فولاد و سایپا با همان سیستم قبلی بازی کند ولی در نیمه ی دوم بازی با تراکتور شرایط تیمش بهتر شد و شاید این یک نشانه است که بخواهد با این سیستم ادامه دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی