حسن روحانی

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از موج دوباره شیوع کرونا در برخی مناطق کشور، ستاد ملی کرونا دو سیاست اصلی استفاده از ماسک و دوری از تجمعات را تصویب کرد، اظهار داشت: ارزیابی‌ها حکایت از نزولی شدن شیب شیوع کرونا در بسیاری از استان‌های کشور در نتیجه استفاده بیشتر مردم از ماسک و دوری از تجمعات دارد.

به گزارش ایران پژواک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ مقابله جدی با همه‌گیری آن را بر اساس استانداردهای علمی و جهانی در دستور کار قرار داد، گفت: تمام اقدامات انجام گرفته در این راستا از تدوین دستورالعمل‌های مراقبتی و بهداشتی تا ایجاد محدودیت‌ها در دور اول شیوع کرونا، چه به لحاظ نوع سیاست‌گذاری و چه به جهت نحوه اجرای این سیاست‌ها و تصمیمات ناشی از آن، بارها از سوی نهادهای تخصصی بین‌المللی و به ویژه سازمان جهانی بهداشت مورد تایید و قدردانی قرار گرفته است.

رئیس جمهور با قدردانی از اعتماد، همراهی و همکاری مردم با اقدامات و برنامه‌های مقابله‌ای دولت در برابر شیوع کرونا، افزود: همکاری و همراهی مطلوب مردم به ویژه در جریان موج اول فراگیری کرونا در ایران، تحسین مجامع بین‌المللی را به دنبال داشت.

روحانی اظهار داشت: نکته مهمی که در نتیجه ارزیابی‌ها و برآوردهای دقیق به دست آمده این است که علت موج دوباره شیوع کرونا در برخی مناطق کشور فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نبوده، بلکه عدم رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها در نتیجه ایجاد این تصور که ویروس ضعیف شده و به خاطر برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و محافلی مثل مراسم ازدواج و مجالس ختم و عزاداری‌ها بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به شروع موج دوم شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، تصریح کرد: ستاد ملی مقابله کرونا برای مبارزه با موج دوم شیوع کرونا در کشورمان دو سیاست کلان را طراحی کرد که اساس این دو سیاست اصلی استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی و پرخطر از جمله محل‌های کسب و کار با نظارت دقیق بر اجرای این دستورالعمل‌ها و همچنین ممنوعیت اجتماعات و تجمع‌ها و برگزاری مراسم شادی و عزا و مهمانی‌ها است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از گذشت یکی دو هفته، ارزیابی‌ها، حکایت از شیب نزولی شیوع در بسیاری از استان‌های کشور دارد که این کاهش نتیجه اجرای گسترده‌تر پروتکل‌ها و استفاده تعداد بیشتر از مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بوده است.

روحانی با تاکید بر لزوم اصلاح رفتار و سبک زندگی جامعه برای جلوگیری از شیوع مجدد در مرحله جدید مقابله با کرونا، گفت: کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا باید به تفکیک هر استان، میزان مراعات پروتکل‌ها و استفاده از ماسک را اطلاع‌رسانی کرده تا به اصلاح رفتار مردم کمک شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت ویژه مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) و بهره‌های فراوان معنوی آن برای جامعه که نمی‌توان از آن چشم پوشید، اظهار داشت: توسل به ائمه اطهار(ع) و بخصوص بهره‌مندی‌های معنوی مردم از آئین‌های مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) یک نیاز روحی غیرقابل انکار بوده و برگزاری این آئین شکوهمند یک ضرورت قطعی است.

روحانی تاکید کرد: بر همین اساس می‌بایست با توجه به تجربه موثر و قابل تقدیر همکاری و همراهی مردم متدین، روحانیت معزز و نهادهای مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دستورالعمل‌های مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم و صفر طراحی شود. قطعا اطلاع‌رسانی و اقناع مردم بر اساس پیوست رسانه‌ای که کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه تهیه می‌کند، موثر خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مساله کنکور در نظام آموزشی کشور، گفت: برگزاری کنکور با حفظ سلامت جوانان کشور، مورد نظر سیستم آموزشی است و با طراحی و اجرای دقیق پروتکل‌های مربوطه، کنکور در کمال امنیت روانی و جسمی جوانان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی