• ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 16593
هری هریس

سبیل "هری هریس" سفیر آمریکا در کره جنوبی جنجال برپا کرده بود چرا که بسیاری آن را یادآور دوران اشغال کره از سوی ژاپن خوانده بودند که طی آن ژنرال‌های امپراتوری ژاپن سبیلی مشابه هریس داشتند.

به گزارش ایران پژواک، حالا سفیر آمریکا در سئول با انتشار ویدیویی سبیلش را تراشیده و گفته یک علت هم کرونا و تابستان بوده چون زدن ماسک با سبیل برایش سخت بوده است.

هری هریس یک آدمیرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست و آن طور که در ویدئو تراشیدن سبیلش گفته، این کار را در یک آرایشگاه در سئول، پایتخت کره جنوبی انجام داده است.

سبیل او از سوی بسیاری یادآور دوران استعماری ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ بود که تاریخ پررنج کره در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال این کشور از سوی ژاپن را یادآوری می‌کرد.

چند ماه پیش یکی از سیاست‌مداران و تحلیلگران کره گفته بود: سبیل هریس خاطرات دردناکی را یادآوری می‌کند چرا که ما را یاد سبیل ژنرال‌های دولت ژاپن می‌اندازد.

هریس از سال ۲۰۱۸ و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا به سئول اعزام شد. دو کشور متحد نظامی و اقتصادی مهمی هستند و در چند سال اخیر برای متوقف کردن تهدیدها از سوی کره شمالی، مانورهای نظامی مشترک فراوانی برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی