اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا با شرکت‌ "سانوفی" سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت بخرد.

به گزارش ایران پژواک، خبرگزاری فرانسه به جزییات بیشتر این خبر اشاره نکرده است.

این شرکت در سال ۲۰۰۴ پس از ادغام دو شرکت "افینتس وسانوفی - سینتیلابو" تشکیل شد و در سال ۲۰۱۱ به شرکت سانوفی تغییر نام داد.

الکس آیزار وزیر بهداشت آمریکا نیز اول مرداد اعلام کرده بود که این کشور برای دریافت ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا محصول شرکت داروسازی «فایزر» در ماه دسامبر امسال یک قرارداد ۲ میلیارد دلاری امضا کرده است.

دولت انگلیس نیز ۳۰ تیرماه با شرکت‌های خارجی سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا ۹۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت، بخرد.

توافق اتحادیه اروپا و شرکت سونافی در شرایطی است که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد،تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۵۵ نفر بهبود یافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن فوت کرده‌اند.

کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو‏، شیلی و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند.

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ۹۸) در استان هوبئی در چین و شهر "ووهان" این استان شیوع یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی