بورس

حالا چند ساعت زودتر از بازگشایی بازارهای کالی، کارشناسان دست از پیش بینی صریح کشیده اند و همه چیز را منوط به وعده گشایش اقتصادی رییس جمهوری می دانند.

به گزارش ایران پژواک، رییس جمهوری وعده داده است دوشنبه این هفته خبری در خصوص گشایش اقتصادی خواهد داشت، در عین حال مشاور وی، حسام الدین آشنا نیز تاکید دارد قبل از هر تصمیم اقتصادی بهتر است مردم یک هفته ای صبر کنند.

همین اظهارات سبب شده است پیش بینی رفتار سهامداران در اولین روز گشایش بازارهای مالی با دشواری همراه باشد.

با این حال شایان آرانی، کارشناس بازار سرمایه، در مورد تاثیر سخنان رییس جمهوری بر بورس گفت: بورس تهران دروضعیتی است که نقدینگی زیادی به سمتش سوق پیدا کرده است. وی تاکید کرد: از فحوای کلام رییس چمهوری چنین برمیآید که هر اتفاقی در راه باشد، دولت دست از حمایت از بورس بر نمی دارد و سخنان اخیر رییس جمهوری نیز گواهی بر این مدعاست.

آرانی در توضیح این مطلب ادامه داد: مسئولین سلسه اقداماتی را در دستور کار دارند تا منجر به حفظ نقدینگی در بورس شود و اتفاقا این اقدام، بسیار درست و به جاست.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های اخیررئیس جمهور در همین راستاست، گفت: از این منظر من روزهای خوبی را پیش رو می بینم اما نمی شود به درستی رفتار سهامداران را فردا پیش بینی کرد و هفته سخت و پرخبری پیش روقرار دارد. این کارشناس گفت: رییس سازمان بورس و وزیر دارایی هم نکاتی را بیان کردند که نشان زا تلاش مسئولانی دارد که می خواهند فضای بورس را مناسب نگه دارند و تعداد شرکت های پذیرفته شده و سهام‌شان را افزایش دهند.

 وی با اشاره به اینکه این دست اقدامات، اقدامات مثبتی است، تاکید کرد: میزان اثربخشی این سیاست ها را طبیعتا نحوه اجرا روشن خواهد کرد.

آرانی با این حال به سرمایه گذاران در بازار سرمایه توصیه کرد: سهامداران باید حواسشان جمع باشد و مطالعه کنند. بازار سرمایه سپرده بانکی نیست. این نکته‌ای است که باید به همه سهامداران تاکید کرد.

در عین حال همایون دارابی، کارشناس بورس نیز در مورد وضعیت بورس در هفته آینده گفت: برآورد من این است که بازار همچنان در فاز نوسانی باشد. یعنی حرکت سینوسی را داشته باشد. همه راه ها به طرف تصمیم دولت است و باید ببینیم که این سورپرایز و گشایشی که دولت میخواهد بدهد چه هست. انتظار رشد یکپارچه ندارم فقط در فاز نوسانی می‌رویم جلو تا ببینیم خبر دولت چه خواهد بود.

دارابی در پاسخ به این سوال که بورس در چه محدوده ای نوسان میکند گفت: من تصور می کنم بورس همچنان در فاز دو گام به پیش یک گام به پس حرکت کند و در پایان هفته رشدی اندک را به ثبت برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی