• ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 16798
کره شمالی

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ امروز (یکشنبه) گزارش داد، رهبر کره‌شمالی دستور توزیع بسته‌های کمکی در شهر مرزی کائسونگ را که از ماه گذشته در پی شیوع ویروس کرونا قرنطینه شده است، صادر کرد.

به گزارش ایران پژواک، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، مقام‌های کره‌شمالی ماه ژوئیه وضعیت فوق‌العاده را در سطح حداکثری قرار داده و گفتند آنها اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده‌اند.

براساس گزارش آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای)، یک قطار حامل کمک‌ها روز جمعه وارد شهر "کاملا قرنطینه" کائسونگ شد.

در این گزارش آمده است: رهبر کره‌شمالی اطمینان داد که تدابیر فوق‌العاده برای تامین غذا و دارو درست پس از قرنطینه کامل این شهر انجام شده است و این بار او مقادیر زیادی برنج و کمک مالی هم برای این شهر ارسال کرده است.

گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی همچنین اعلام کرد، کیم جونگ اون "روز و شب" نگران مردم کائسونگ است که "کمپین آنها برای بررسی شیوع این ویروس بدخیم ادامه دارد."

ماه گذشته پیونگ‌یانگ اعلام کرد، یک فراری که سه سال پیش به سمت کره‌جنوبی رفته بود، در تاریخ ۱۹ ژوئیه به صورت "غیر قانونی" از مرز به شدت محافظت‌شده میان دو کشور بازگشت.

این مرد علائمی از ابتلا به ویروس کرونا داشت و به گفته مقام‌ها تحت "قرنطینه محض" قرار گرفت اما کره‌شمالی هنوز اعلام نکرده است که آیا تست کرونای او مثبت بوده است یا خیر. چنانچه این مساله تایید شود، اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در کره‌شمالی است که به طور رسمی تایید می‌شود؛ کشوری که زیرساخت درمانی آن برای مقابله با این پاندمی کافی به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی