مسکن

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس، تا حد زیادی راه‌های دور زدن این قانون توسط محتکران بسته شده است.

به گزارش ایران پژواک، به گفته مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که معروف شده است به طرح مالیات بر خانه‌های خالی، هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارجاع داده شد و در صورت تأیید این شورا، برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، مالکان واحدهای مسکونی مکلف به تأیید محل اقامت اعلام شده توسط خود یا بهره برداران واحد در سامانه تعیین شده برای ثبت اطلاعات دارندگان املاک هستند و در صورت احراز تخلف در ثبت اطلاعات، واحد مسکونی مشمول جریمه‌ای معادل مالیات سال اول صدر این ماده می‌شود.

این نماینده مجلس می‌گوید که طبق قانون مصوب شده در مجلس شورای اسلامی، این مالیات‌ها به صورت ماهانه اخذ خواهد شد؛ همچنین مالکان خانه‌های نوساز نیز ۱۶ ماه فرصت دارند تا املاک خود را در بازار عرضه کنند و برای انبوه سازان نیز ۱۸ ماه فرصت لحاظ شده است.

طغیانی خاطرنشان می‌کند: تا حد زیادی راه‌های دور زدن این قانون توسط محتکران بسته شده است؛ البته برای اصلاح چندین مورد این قانون نیز اصلاح آئین نامه نیاز بود، اما باید توجه داشت که با اجرای این طرح در هر صورت وضعیت مسکن از امروز که این عمل هیچ جریمه و هزینه‌ای ندارد بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی