پورابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات برعایدی سرمایه که در ذیل اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است، ارتباطی با مالیات بر سهام شرکت ها و سپرده های بانکی ندارد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روز یکشنبه 26 مرداد ماه کمیسیون متبوعش به حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونان وی و نمایندگان بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون اقتصادی خبر داد و افزود: این طرح سه سال در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت، از سوی دیگر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اصلاح نظام بانکداری، کلیات طرح مذکور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه مقرر است طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کارگروه تخصصی نهایی شود، به تاثیرات این طرح در نظام اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در عملیات بانکداری و اصلاح ساختار بانک مرکزی تاثیر مثبت دارد، در حال حاضر به دلیل وابستگی بانک مرکزی به دولت شاهد پیامدهای منفی در حوزه اقتصاد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سامانه معافیت‌های مالیاتی، ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی مانند مالیات بر مجموع درآمد و جلوگیری از فرارهای مالیاتی موضوعات مورد بررسی در این طرح است.

وی با بیان اینکه عنوان طرح "اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم" جایگزین "طرح عایدی بر سرمایه" شد، تصریح کرد: مالیات برعایدی سرمایه که در ذیل اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است، ارتباطی با مالیات بر سهام شرکت ها و سپرده های بانکی ندارد و در کمیسیون اقتصادی نیز بر این موضوع تصریح شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: تلاش می‌شود با توجه به اهمیت اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به منظور ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، توسعه پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، این طرح هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا بتوان از ظرفیت آنها در بودجه سال 1400 استفاده شود.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی