• ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
  • کد خبر: 16944
بورس

بورس تهران امروز از پس سه روز عقب نشینی و قرمز پوشی متوالی شرایطی تازه را تجربه کرد و بالاخره سبزپوش شد.

به گزارش ایران پژواک، هر چند وقایع امروز از حجم نگرانی‌ها کاست اما سبب نشد نفس راحتی از سینه سهامداران بیرون بیاید چرا که همچنان گام‌های بورس متزلزل است و بسیاری می‌گویند شاید بازگشتی دوباره اتفاق بیفتد.

کارشناسان کف مقاومتی بورس را حالا در شاخص یک میلیون و ششصد هزار واحدی تعریف می کنند و معتقدند نهایت عقب نشینی، در صورت تداوم اصلاح اینجاست و سد مقاومتی همچنان دو میلیون واحد خواهد بود.

این سد محکم و استوار اگر شکسته شود،رشد تا محدوده دو میلیون و هفتصد هزار واحدی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد.

هر چند بسیاری از سهامداران تازه وارد نگران سرمایه‌های خود در بورس هستند، حرفه‌ای‌ها معتقدند این اصلاح ضرورتی انکار ناپذیر بود و اتفاقی که رخ داد سبب شد رشد بورس تضمین سفت و سخت‌تری بگیرد.

در حالی که شاخص کل بورس نیمه اول معاملات امروز را با سیر نزولی آغاز کرده بود در پایان نیمه دوم معاملات با رشد مثبت ۲ هزار واحدی، به رقم یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحد رسید.

معاملات بازار بورس از امروز در دو نیمه انجام شد که در دقایق ابتدایی نیمه نخست معاملات، بازار تحت هیجان روند نزولی روزهای اخیر، با افت شاخص روی یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحد ایستاد؛ اما در ادامه و تا پایان نیمه اول معاملات در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه، بازار روند صعودی با شیب ملایم را در پیش گرفت و شاخص کل به رقم یک میلیون و ۸۰۱ هزار واحد افزایش یافت.همزمان با آغاز نیمه دوم معاملات، شاخص کل بورس با شیب تند، سیر صعودی را ادامه داد و در پایان این جلسه معاملاتی، شاخص کل در جایگاه یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحدی ایستاد.

۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار سهم در معاملات امروز جابه‌جا شد و ارزش معاملات نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. یک میلیون و ۵۱۳ هزار فقره معامله ثبت شد و ارزش کل بازار هم به رقم ۶,۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

شستا، فولاد و فملی نیز با تأثیرگذاری به ترتیب ۵ هزار، ۴ هزار و ۸۰۰ و ۳ هزار و ۶۰۰ واحدی، از اصلی‌ترین نمادهای اثرگذار در رشد امروز شاخص کل بورس در بخش دوم معاملات بودند.

بیشترین صف خرید در معاملات امروز به نماد شستا با تقاضای ۱۵۹ میلیون سهمی و بیشترین صف فروش نیز به نماد ثشاهد با عرضه ۵۰ میلیون سهمی اختصاص داشت. در پایان معاملات بررسی‌ها حکایت از جمع شدن صف‌های فروش داشت.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت پیش روی بازار به خبرانلاین گفت: به نظر من فردا بازار متعادل و مثبت خواهد بود اما وضعیت بازار از روز شنبه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فردا همچنان در خلاء اطلاعاتی قرار خواهیم داشت، اضافه کرد:البته با مصوبه‌ای که دولت در خصوص پالایشگاه‌ها داشت، به نظر می‌رسد سود این گروه افزایش یابد و این اتفاق مهمی در آینده است.

وی ادامه داد: یکی از لایل ریزش بازار حتما همین پالایشگاه‌ها و ماجرای دار دوم بود اما تا شنبه گزارش تولید و فروش ۵ ماهه شرکت‌ها مسیر حرکت بازار را تغییر داده  مثبت خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد بازار در مهر و آبان سودآوری بسیار بالایی داشته باشد و تاکید کرد: من تصور می‌کنم اصلاحی که لازم بود اتفاق افتاد و بازار در مسیری طبیعی‌تر رشد خود را از سر خواهد گرفت. به هر حال تازه‌واردان نیز متوجه شدند نباید در روزهای قرمز اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و در روزهای سبز نیز نباید هیجان زده شوند.

این کارشناس اضافه کرد: تازه‌واردان به بازار سرمایه تصور میکردند رشد هیجانی و سود همیشگی در این بازار وجود دارد اما نکته مهم این است که در خرداد و تیر با برگزاری مجامع شرکت‌ها سود سهامداران تقسیم شد و حالا باید در انتظارسود سال‌های آتی بود.

وی پیش بینی کرد مسیر حرکت بازار مسیری آرام‌تر از قبل باشد و بورس به تدریج پا در وادی رشد بگذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی