• ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
  • کد خبر: 17011
کرونا

کارشناس: امنیت واکسن ساخته شده بر اساس آدنوویروس با کاربرد جهانی آن به اثبات رسیده است.

به گزارش ایران پژواک از اسپوتنیک، کریل دمیتریف رئیس بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اعلام کرد که واکسن ساخته شده بر اساس آدنوویروس آزمایشات چند ساله را از سرگذرانده و در بیش از ۲۵۰ کار تحقیقی بالینی مطابق با مقالات منتشره در مجلات معتبر پزشکی مورد پژوهش قرار گرفتند.

وی به سوال مربوط به امن بودن واکسن ضد کووید روسیه پاسخ داد و به عنوان نمونه کاربرد فعال  واکسن آدنوویروس، از ارتش آمریکا نام برد که در رابطه با اعضای جدید چند دهه است که از این واکسن‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: «واکسن‌هایی که حاوی آدنوویروس‌های زنده انسانی هستند از جمله در ارتش آمریکا برای واکسیناسیون تمام افرادی که تازه به خدمت احضار می‌شوند مورد استفاده قرار می گیرند. از سال ۱۹۷۱ در آنجا واکسیناسیون بیش از ۱۰ میلیون نفر با این نوع واکسن به انجام رسیده است. نسل دوم این نوع واکسن از سوی اداره کنترل موادغذایی و دارو آمریکا در سال ۲۰۱۱ به تصویب رسید و تا کنون در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد».

این نوع واکسن آزمایشات چند ساله را پشت سرگذاشته است و در باره بروز عوارض جداگانه‌ای که با کاربرد آن در ارتباط باشد، تحقیقات کاملی به انجام رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی