• ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
  • کد خبر: 17020
طلا

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۳۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایران پژواک از تسنیم، هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۳۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۳۰ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۸۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۴۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۴۱ دلار معامله می‌شود.

در حالی که تقویت ارزش دلار و رشد فعالیت های اقتصادی در آمریکا ‌موجب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز بازار آمریکا با ۰.۰۳ درصد رشد به ۱۹۴۷ دلار رسید.قیمت طلا در این هفته شاهد افت ۰.۳ درصدی بود و از رقم ۲۰۰۰ دلار که در اوایل هفته به ثبت رسیده بود عقب نشست.

به دنبال تعویق ارائه بسته محرک مالی دولت آمریکا، تقویت ارزش دلار و نرخ واقعی بهره قیمت طلا در این هفته شاهد نوشانات زیادی بود.

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد ترمیم ۰.۶ درصدی بود و موجب گران شدن قیمت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

پس از آنکه آمارها در این هفته نشان داد حجم فعالیت های اقتصادی به بالاترین میزان از اوایل سال ۲۰۱۹ رسیده شاخص های بورس آمریکا شاهد رشد بود و میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا اندکی بالا رفت.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در برخی حوزه ها شاهد انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار هستیم، اما همچنان نگرانی های روشنی در خصوص شیوع کرونا و تاثیر ان بر نرخ بیکاری وجود دارد.»

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک تحولات مربوط به بسته محرک مالی دولت آمریکا را دنبال می کنند.نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته وی مخالف یک بسته محرک مالی کوچک تر است.

به گزارش تسنیم،‌  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۲۶ هزار و ۸۰۰رتومان و درهم امارات ۶ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز بدون تغییر نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان درج شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی